FOT. JĘDRZEJ ZAWIERUCHA
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Koniec roku to czas przeróżnych podsumowań. My, tradycyjnie, sprawdzamy jak kluby PGE Ekstraligi radzą sobie w swoich social mediowych aktywnościach. Awans Enea Falubazu Zielona Góra do PGE Ekstraligi jest jednoznaczny ze zmianą na fotelu lidera klasyfikacji w dwóch serwisach społecznościowych.

  

Facebook:

W przypadku Facebooka nie króluje już ebut.pl Stal Gorzów. Po awansie Enea Falubazu Zielona Góra, który ma zgromadzonych w tym serwisie aż 90 tysięcy kibiców, to ten klub został liderem rankingu. Na drugim miejscu plasuje się ekipa z północy województwa lubuskiego. Jej fanpage śledzą obecnie 83 tysiące obserwujących. Podium zamyka natomiast Fogo Unia Leszno. Klub z Wielkopolski obserwuje 69 tysięcy fanów. Na wyróżnienie zasługują osoby odpowiedzialne za fanpage klubu z Wrocławia. W porównaniu do roku 2022, progres jest największy. Klubowi z Wrocławia przybyło w ciągu roku7 tysięcy obserwujących. Warto odnotować również 6 tysięcy nowych sympatyków Platinum Motoru Lublin. Najmniej nowych fanów pozyskały w 2023 roku kluby z Częstochowy oraz Gorzowa.

1. Falubaz Zielona Góra – 90 tysięcy obserwujących (86 tys. – grudzień 2022) + 4 tys. 

2. Stal Gorzów – 83 tysiące obserwujących (81 tys. – grudzień 2022) + 2 tys.

3. Unia Leszno – 69 tysięcy obserwujących  (66 tys. – grudzień 2022) + 3 tys.

4. Włókniarz Częstochowa – 58 tysięcy obserwujących (56 tys. – grudzień 2022) + 2 tys. 

5. Sparta Wrocław – 58 tysięcy obserwujących (51 tys. – grudzień 2022) + 7 tys.

6. Apator Toruń – 51 tysięcy obserwujących (48 tys. – grudzień 2022) + 3 tys.

7. Motor Lublin –  44 tysiące obserwujących (38 tys. – grudzień 2022) + 6 tys. 

8. GKM Grudziądz – 28 tysięcy obserwujących (25 tys. – grudzień 2022) + 3 tys. 

Instagram 

W serwisie zdominowanym przez obrazki na szczycie również znajduje się Falubaz Zielona Góra. Profil śledzony jest przez 34 tysiące obserwujących. Drugie miejsce należy do Unii Leszno, która zgromadziła na Instagramie ponad 32 tysiące fanów. Podobnie, jak w przypadku Facebooka, dobrą pracę wykonują wrocławianie. To właśnie klub ze stolicy Dolnego Śląska zajmuje najniższe podium, ale w 2023 roku pozyskał aż blisko sześć tysięcy obserwujących. Jeszcze wyższą liczbę nowych sympatyków zgromadził profil Motoru Lublin. Najmniej obserwujących przybyło ekipie z Torunia. 

1. Falubaz Zielona Góra – 34 tysiące obserwujących (29 tys. – grudzień 2022) + 5 tys.

2. Unia Leszno –32.2 tysięcy obserwujących (29 tys. – grudzień 2022) + 3.2 tys. 

3. Sparta Wrocław – 31.7 tysięcy obserwujących (26 tys. – grudzień 2022)  + 5.7 tys. 

4. Stal Gorzów – 28.8 tysięcy obserwujących (25 tys. – grudzień 2022)  + 3 tys.

5. Motor Lublin – 27.8 tysięcy obserwujących – (22 tys. – grudzień 2022) + 5.8 tys. 

6. Włókniarz Częstochowa –22.8 tysięcy obserwujących – (20 tys. – grudzień 2022) + 2.8 tys.

7. GKM Grudziądz – 18.7 tysięcy obserwujących (16 tys. – grudzień 2022) +2.7 tys.

8. Apator Toruń –14.8 tysięcy obserwujących – (13 tys. – grudzień 2022) + 1.8 tys.

X:

W przypadku X lider pozostał ten sam. Jest nim klub z Wrocławia, który gromadzi obecnie niecałe 13 tysięcy fanów. Drugie miejsce zajmuje Falubaz Zielona Góra, śledzony przez nieco ponad 12,5 tysiąca kibiców. Trzecie miejsce przypadło Unii Leszno, która na swoim profilu w serwisie przykuwa uwagę 12 tysięcy sympatyków. Najwięcej obserwatorów ponownie przybyło klubowi z Wrocławia. Na dawnym Twitterze „wzbogacił” się o on o ponad 1400 obserwujących. 

1. Sparta Wrocław –12.8 tysięcy obserwujących (11.4 tys. – grudzień 2022) + 1.4 tys. 

2. Falubaz Zielona Góra – 12.5 tysiąca obserwujących (11.6 tys. – grudzień 2022) + 900

3. Unia Leszno – 12 tysięcy obserwujących (11 tys. – grudzień 2022) + 1 tys.

4. Stal Gorzów – 11 tysięcy obserwujących (10.5 tys. – grudzień 2022)+ 500

5. Apator Toruń – 10,5 tysięcy obserwujących (9.9 tys. – grudzień 2022) + 600

6. GKM Grudziądz – 7,7 tysięcy obserwujących (7.1 tys. – grudzień 2022) + 600

7. Motor Lublin – 6.6 tysięcy obserwujących (5.4 tys. – grudzień 2022) + 1.2 tys. 

8. Włókniarz Częstochowa – 6.2 tysięcy obserwujących (5.1 tys. – grudzień 2022) + 1.1 tys.