fot. Orzeł Łódź
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Klub Żużlowy Orzeł Łódź posiada bardzo duży potencjał w działaniach marketingowych. Potwierdzają to badania zrealizowane na zlecenie KŻ Orzeł Łódź wykonane przez Instytut Monitorowania Mediów oraz firmę Pentagon Research, która specjalizuje się w badaniach z zakresu marketingu sportowego oraz efektywności sponsoringu sportu. Dane dotyczą tylko kilku miesięcy związanych z sezonem 2021 i nie uwzględniają fazy play-off.

 

Na wstępie chciałbym powiedzieć, że zarówno firma H. Skrzydlewska, jak i rodzina Skrzydlewskich zdecydowała się dalej wspierać KŻ Orzeł Łódź, aby Klub mógł jeździć i walczyć. Myślę jednak, że największymi sponsorami są kibice. Liczymy na to, że zakupią sporo karnetów i będą chętnie przychodzić na meczepowiedział Witold Skrzydlewski, Honorowy Prezes KŻ Orzeł Łódź.

Istotną rolę w badaniu pełnią dane przedstawiające wartość ekwiwalentu reklamowego AVE oraz dotarcia do odbiorców. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla KŻ Orzeł Łódź przez Instytut Monitorowania Mediów wartość reklamowa przekazów ukazujących się przy okazji Klubu Żużlowego Orzeł Łódź w 2021 roku to dokładnie 38 153 879 zł! Z kolei informacje związane z Klubem dotarły do 64 819 961 osób i w 99% kojarzyły się one pozytywnie bądź neutralnie. 

 – Podsumowując miniony sezon, Klub zlecił profesjonalne badania. Pochodzą one z Instytutu Monitorowania Mediów oraz firmy Pentagon Research. Zawarte były w nim takie dane jak ekwiwalent reklamowy AVE, który za 2021 rok wyniósł ponad 39 milionów złotych. Wartość dotarcia informacji o KŻ Orzeł Łódź to ponad 65 milionów. Porównując te same badania sprzed ponad kilku lat, które Klub również wykonywał, jest to ponad trzykrotny wzrost wartości reklamowej za dany okres. Oprócz wspomnianych badań z Instytutu Monitorowania Mediów, Klub przeprowadził również badania z firmą Pentagon Research. Dotyczyły one efektywności sponsoringu w liczbach. W porównaniu z rokiem poprzednim wzrost wynosił az 3 miliony złotych. Mowa tu o efektywności reklam, które są widoczne np. podczas meczów transmitowanych w telewizji. To jasno pokazuje, że warto się reklamować na stadionie Orła oraz przez KŻ Orzeł Łódź. Na podstawie badań można również stwierdzić, że żużel jest piątą dyscypliną w Polsce pod względem wartości mediowej. W samej Łodzi jest natomiast na drugim miejscu – powiedział Witold Skrzydlewski, Honorowy Prezes KŻ Orzeł Łódź.