Betard Sparta Wrocław od kilku dni zapowiadała ważne wydarzenie w mediach społecznościowych. Jak się okazuje, spartanie przygotowywali prezentację nowego herbu drużyny. Nowe logo wyraźnie nawiązuje do tradycji wrocławskiego żużla, a prace nad nim trwały od kilku miesięcy.
W ostatnich latach WTS posługiwał się herbem w barwach czarno-zółto-czerwonych z białymi napisami. Teraz postawiono na zmianę. Do współpracy przy projekcie wrocławianie zaprosili Jakuba Malickiego – niezwykle doświadczonego projektanta i grafika, który od prawie dwóch dekad tworzy znaki, kompletne systemy identyfikacji wizualnej oraz grafiki użytkowe. W tym czasie udanie współpracował z przeszło 100 organizacjami sportowymi i klubami.
– Znak graficzny klubu sportowego dzisiaj jest nie tylko symbolem lokalnej społeczności, ale również najważniejszym wyróżnikiem jego marki. W możliwie prostej formie kondensuje wartości organizacji, informuje kim klub chce być. Świadczy o profesjonalnym podejściu do wizerunku albo jego braku. Z tego względu rebranding Wrocławskiego Towarzystwa Sportowego Sparta był niezwykle inspirującym wyzwaniem – mówi Jakub Malicki, twórca nowej identyfikacji wizualnej WTS.
– Klub łączy bowiem długoletnią historię wrocławskiego żużla, z czym związana jest nazwa i barwy oraz 5 tytułów Mistrza Polski wywalczonych już pod szyldem WTS. Dlatego nowy emblemat zawiera połączenie dwóch najbardziej charakterystycznych elementów wizualnych Sparty Wrocław – pochodni olimpijskiej i akronimu WTS – dodaje.
Kompozycja nowego znaku nawiązuje do symbolu umieszczonego na plastronach wrocławskich żużlowców w latach ’60-’80. Jest to zdecydowanie najdłużej używana forma identyfikacji w historii Klubu. Nowy herb łączy więc historyczne dziedzictwo Sparty z epoką WTS. Cała forma została uproszczona do dwóch kolorów – żółtego i czerwonego, co odzwierciedla nie tylko historyczne barwy klubu, ale i Wrocławia.
– Co było dla nas najistotniejsze w tym projekcie? Bardzo zależało nam na tym, by z ogromną troską i wrażliwością podejść do emocji i wartości, jakie niesie ze sobą nasz klub. Te emocje i wartości tworzą się dzięki budowaniu więzi opartych o jego historię. Wspólnie z Jakubem Malickim spędziliśmy wiele godzin, by sięgnąć do genezy żużlowej Sparty. Kolejnym krokiem było zaprezentowanie wspomnianych wartości w nowej, estetycznej i czytelnej formie graficznej. Ten znak na pewno będzie bardzo istotnym elementem ułatwiającym nam prowadzenie nowoczesnej komunikacji – ocenia Andrzej Rusko, prezes WTS.
– Przed dzisiejszą prezentacją nowego znaku przeprowadziliśmy konsultacje z kibicami, a także postanowiliśmy podzielić się efektem naszej pracy z zawodnikami i sztabem szkoleniowym WTS. Mogę powiedzieć tylko tyle, że przyjęli tą zmianę niezwykle ciepło. To był dla nas bardzo ważny głos – dodaje Andrzej Rusko.
Żużel. Groźna kraksa na Wyspach! Musielak w karetce, Milik się wycofał!
Żużel. Zaliczył fatalną kraksę w Rybniku. Ile potrwa przerwa juniora Rekinów?
Żużel. Wilki chcą błyskawicznie wrócić do Ekstraligi! “Potem jest trudniej”
Żużel. Żużlowa kolekcja na sprzedaż. Jest warta… ponad milion! (ZDJĘCIA)
Żużel. Zmaga się z urazem, ale potrafi przywieźć czysty komplet! „Zbieramy punkty”
Żużel. Mistrz potwierdzi dominację? Znane składy na hit w Częstochowie