Tunerzy silników żużlowych nie skupiają się tylko na speedwayu. Ich umiejętności cenią sobie inne dyscypliny motocyklowe. Dla teamu Ducati pracuje były tuner Klaus Lausch, a nowe wyzwanie zaczyna również Egon Müller.
Były tuner Roberta Dadosa, Martina Smolińskiego czy Tomasza Golloba obecnie przygotowuje silniki dla Harleya-Davidsona. – Dwa lata temu był między nami pierwszy kontakt. Poproszono mnie o przygotowanie silnika, który Harley wykorzysta przy wyścigach dragsterów. Okazał się na tyle niezły, że teraz nasza współpraca zaczyna się rozwijać i przygotowuję dla nich więcej jednostek napędowych. Tej pracy absolutnie nie można porównywać do tuningu żużlowego. Wyścigi dragster to inne prędkości, inne mieszanki paliwa i inne osiągi silników. Zdecydowanie bardziej skomplikowane zadanie – mówi nam Egon Muller.
Müller to kolejny tuner, który wszedł z silnikami do „szalonego” świata dragsterów. Od paru lat silniki dla tej odmiany wyścigów motocyklowych przygotowuje również Joachim Kugelmann.
Żużel. Transfer do PGE Ekstraligi? Młody Duńczyk zabrał głos!
Żużel. Polonia rozgromiła kolejnego rywala. „Takie mecze są bardzo trudne”
Żużel. Zabrał głos w sprawie wypożyczenia do innego klubu. Co z nowym kontraktem?
Żużel. Orzeł Łódź wzmocni się juniorem? Trener o rozmowach i blamażu w Lesznie (WYWIAD)
Żużel. Ten transfer wypalił, Niemiec zachwycony PSŻ! Teraz chce medalu SGP 2
Żużel. Cook z odnowionym urazem? Ominie mecze w Anglii!