fot. archiwum Egona Mullera
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Tunerzy silników żużlowych nie skupiają się tylko na speedwayu. Ich umiejętności cenią sobie inne dyscypliny motocyklowe. Dla teamu Ducati pracuje były tuner Klaus Lausch, a nowe wyzwanie zaczyna również Egon Müller.

 

Były tuner Roberta Dadosa, Martina Smolińskiego czy Tomasza Golloba obecnie przygotowuje silniki dla Harleya-Davidsona. – Dwa lata temu był między nami pierwszy kontakt. Poproszono mnie o przygotowanie silnika, który Harley wykorzysta przy wyścigach dragsterów. Okazał się na tyle niezły, że teraz nasza współpraca zaczyna się rozwijać i przygotowuję dla nich więcej jednostek napędowych. Tej pracy absolutnie nie można porównywać do tuningu żużlowego. Wyścigi dragster to inne prędkości, inne mieszanki paliwa i inne osiągi silników. Zdecydowanie bardziej skomplikowane zadanie – mówi nam Egon Muller.

Müller to kolejny tuner, który wszedł z silnikami do „szalonego” świata dragsterów. Od paru lat silniki dla tej odmiany wyścigów motocyklowych przygotowuje również Joachim Kugelmann.