Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Bogdanka to bez wątpienia jeden z kluczowych partnerów Platinum Motoru Lublin. Spółka od lat wspiera mistrzów Polski i ma spory wkład w zbudowanie drużyny sięgającej po kolejne trofea. W ostatnim czasie zaczęto jednak poddawać pod wątpliwość czy przy obecnych rezultatach finansowych firma dalej będzie angażować się w sponsorowanie klubu. W oficjalnym komunikacie Bogdanka pokazała swoje wyniki i zapewniła, że nie widzi podstaw do wcześniejszego zakończenia współpracy.

 

To właśnie Bogdanka uznawana jest za tę spółkę, która oprócz grupy Orlen odgrywa kluczową rolę we wspieraniu Platinum Motoru. Firma wraz z miastem Lublin, a także Grupą Azoty jest w gronie sponsorów strategicznych.

– LW „Bogdanka” S.A. osiąga bardzo dobre wyniki finansowe. Zgodnie informacjami opublikowanymi w raporcie bieżącym z dnia 17 października 2023 roku zysk netto Spółki za trzy kwartały br. wynosi 256,7 mln zł. Spółka wypłaciła w bieżącym roku wysokie nagrody jubileuszowe dla pracowników oraz dywidendę dla akcjonariuszy o maksymalnej wartości przewidzianej w Strategii Spółki. Biorąc pod uwagę powyższe fakty, mówienie o złej kondycji finansowej Spółki Lubelski Węgiel Bogdanka S.A. jest niezgodne z prawdą – czytamy w oficjalnym komunikacie.

Koziołki od kilku lat chwaleni są nie tylko za wyniki osiągane na torze, ale również za pracę nad wizerunkiem klubu. Bardzo doceniona została chociażby ubiegłoroczna prezentacja zawodników, która odbyła się na lotnisku. Właśnie wtedy zaprezentowano w szeregach Platinum Motoru Bartosza Zmarzlika. Z roku na rok lubelski zespół zyskuje popularność. Przekłada się to na wartość ekspozycji sponsorów.

– W przypadku drużyny żużlowej Motor Lublin, wartość ekspozycji marki Bogdanka w 2022 r. wyniosła 11.334,8 tys. zł, natomiast do 30.09 br. łączna wartość ekspozycji marki Bogdanka wyniosła 12.789.412 zł. Spółka pozytywnie ocenia rentowność tego projektu sponsoringowego, włączając w to wynik sportowy. Nie bez znaczenia pozostaje fakt bardzo wysokiej popularności klubu żużlowego wśród interesariuszy Spółki, tych zewnętrznych, jak i wewnętrznych – pisze spółka w komunikacie prasowym.

Dobra wiadomość dla kibiców Platinum Motoru jest taka, że współpraca z Bogdanką w najbliższym czasie się nie zakończy. Sygnał, że wsparcie różnych podmiotów dla klubu wciąż będzie bardzo wysokie można było zauważyć już wcześniej. 4 listopada oficjalnie poinformowano bowiem, że Bartosz Zmarzlik, czyli najlepiej opłacany zawodnik w zespole, nie zmieni klubu przynajmniej do końca sezonu 2025.

– LW Bogdanka jest dumnym sponsorem Strategicznym Motoru Lublin i takim chce pozostać. Wobec powyższego Spółka nie widzi podstaw do wcześniejszego zakończenia współpracy. Informacje na temat przyszłorocznej współpracy sponsorskiej pomiędzy LW „Bogdanka” S.A. a klubem żużlowym Motor Lublin będzie przedmiotem osobnego komunikatu prasowego. Pragniemy jednocześnie przypomnieć, iż historia wsparcia przez Bogdankę drużyny reprezentującej lubelski żużel sięga roku 2010. Strony nieprzerwanie współpracują od 2018 roku i są z tej współpracy zadowolone – kończy komunikat Bogdanka.

CZYTAJ TAKŻE:

Żużel. W Gorzowie zbudowali zespół na lata. „Mieliśmy pierwszeństwo” – PoBandzie – Portal Sportowy (po-bandzie.com.pl)

Żużel. Co za powrót do Krosna! Legenda pojawiła się na obiekcie Wilków po 26 latach! – PoBandzie – Portal Sportowy (po-bandzie.com.pl)