Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

W niedzielę – 20 lutego – swoją premierę miał nowy program kulinarno-żużlowy – „Żużel od kuchni”. Nowy format w każdym odcinku zakłada przeprowadzenie wywiadu z gościem ze środowiska żużlowego, a jednocześnie przyrządzenie – z jego pomocą – smacznych potraw. Pierwszym gościem był zawodnik ekstraligowego ZOOleszcz GKM-u Grudziądz, Norbert Krakowiak, a emisja odbyła się na kanale „Żużel od kuchni” na platformie YouTube.

 

Programów stricte kulinarnych jest wiele, zdarzały się również połączenia gotowania i sportu, ale jedna z producentek programu, Agnieszka Jazikowska, zapewnia, że w środowisku żużlowym takiej produkcji jeszcze nie było.

– Pierwsza seria ma liczyć piętnaście odcinków i ma być emitowana w cyklu dwutygodniowym na kanale YouTube. Taki mamy plan na pierwszy sezon programu. Bez wątpienia nie zabraknie nam przepisów na dania, a możemy zdradzić, że jeszcze przed emicją pilotażowego odcinka nie brakowało zawodników, którzy pocztą pantoflową zgłosili swój akces do kolejnych odcinków – mówi Jazikowska.

Gospodarzami programu zostali Paweł Prochowski i Łukasz Malaka, którzy ostatnio – w sezonie 2021 – pracowali przy transmisji meczów 2. Ligi Żużlowej w Motowizji.

– Główną ideą naszego programu jest oczywiście przeprowadzenie ciekawej rozmowy z naszym gościem, ale chcielibyśmy też pochwalić się naszymi zdolnościami kulinarnymi – mówi półżartem Paweł Prochowski.

– Nie wymagamy od naszych gości wzięcia na siebie ciężaru odpowiedzialności za gotowanie, choć naturalnie jeśli któryś z naszych przyszłych gości będzie chciał przejąć inicjatywę i samemu coś przyrządzić, będziemy niezmiernie zadowoleni – dodaje.

Pierwszym gościem programu był zawodnik ZOOleszcz GKM-u Grudziądz, Norbert Krakowiak. Prowadzący rozmawiali z nim na tematy kulinarne i nie tylko.

– Na pewno jest to coś zupełnie nowego i coś, w czym jeszcze osobiście nie brałem nigdy udziału. Myślę, że jest to bardzo fajny pomysł, a swoją cegiełkę do gotowania też dołożyłem – przyznaje Norbert Krakowiak.

Partnerem głównym programu jest francuski koncern Tefal.

– Żużel jest stabilnym sportem, który od lat cieszy się popularnością. Nawet gdy nie mieliśmy mistrza świata, to zainteresowanie dyscypliną i tak było. W tym roku mocno też chcemy kłaść nacisk na gotowanie z dziećmi, a żużel jest to dyscyplina, którą interesują się całe rodziny. Nie ukrywamy, że cenimy sobie niestandardowe pomysły, a ten właśnie za taki uznajemy i chętnie w nim uczestniczymy – podkreśla Paweł Lebiedziński, brand menager marki Tefal w Polsce.

Program wspierają również takie marki jak Kapi Meble, Sklep Polski, Krosno Glass, Montage Service Podlesny, Łuczak Wykończenia Wnętrz oraz Meyze Wood World.