Bartosz Zmarzlik | fot. Róża Koźlikowska
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Ostatnie miesiące to dla Bartosza Zmarzlika czas wypełniony sukcesami. Zawodnik truly.work Stali Gorzów najpierw, jako trzeci Polak w historii, zdobył tytuł indywidualnego mistrza świata, a potem dołożył jeszcze triumf w Plebiscycie na Sportowca 2019 Roku. Wspomniane osiągnięcia to magnes dla sponsorów, a także dla kibiców, których na mediach społecznościowych 25-latka błyskawicznie przybywa.

Kolejne zwycięstwa Zmarzlika, do tego promocja w mediach poprzez liczne wywiady, udziały w programach takich jak „Turbokozak” czy wizyta w studiu skoków narciarskich (TVP) sprawiły, że mistrz świata goni lidera polskich, żużlowych mediów społecznościowych – Macieja Janowskiego. Na niezwykle popularnym ostatnio Instagramie stalowca obserwuje już 45900 osób, czyli 1300 mniej niż „Magica”. Warto zaznaczyć, że do światowych gwiazd czarnego sportu Zmarzlikowi jeszcze trochę brakuje. Tai Woffinden ma na swoim koncie 86500 fanów, a Greg Hancock 80600.

Nieco inaczej sytuacja przedstawia się na, powoli wychodzącej z mody, platformie Facebook. Tutaj przegonienie Janowskiego zajmie Zmarzlikowi trochę więcej czasu. Kapitan Betard Sparty Wrocław zebrał już 52000 polubień, reprezentant żółto-niebieskich ma ich z kolei 38000. Na Facebooku Zmarzlik ma innych rywali zagranicznych. Tutaj też, z liczbą 76000 polubień króluje Woffinden. 53000 ma Sajfutdinow, a 43000 Nicki Pedersen. Ciekawostką jest to, że żużlowiec z Kinic niebawem prześcignie swojego mentora – Tomasza Golloba, który ma tych „lajków” o tysiąc więcej.

Sukces Bartosza Zmarzlika w cyklu Grand Prix przyniósł mu kolejnych fanów. fot. Jakub Soboczyński.

To, jak wartość Bartosza Zmarzlika błyskawicznie wzrasta, pokazała strona internetowa jego sklepu po zdobyciu tytułu na Motoarenie. Chwilę po zaprezentowaniu okolicznościowych koszulek kibice zaczęli oblegać stronę w celu zakupienia pamiątki. Efekt był taki, że strona padła i przez pewien czas sympatycy musieli zadowolić się oglądaniem półfinałowego biegu w wykonaniu podopiecznego Stanisława Chomskiego.

Strona Bartosza Zmarzlika zaraz po wygraniu tytułu IMŚ

Samemu sklepowi mistrza świata również warto poświęcić chwilę. Na stronie shop.zmarzlik.com kibice dostaną tak naprawdę wszystko. Hitem wciąż jest oczywiście mistrzowska kolekcja, w której skład wchodzą: kurtka, bluza, koszulka, kubek, naklejka, plakat, smycz, etui na telefony 128 różnych modeli. Poza tym można nabyć rzeczy z kolekcji reprezentacji Polski i truly.work Stali Gorzów.

Kluczowym elementem w biznesie żużlowca są jednak sponsorzy. Tych, coraz poważniejszych, przybywa Zmarzlikowi z sezonu na sezon. Przeglądając stronę internetową 25-latka można zauważyć, że najważniejsze miejsce zajmują na niej specjalizująca się w logistyce i transporcie firma Maszoński Logistic, a także marka napojów N-Gine, która podlega pod giganta na rynku spożywczym – FoodCare (kiedyś Gellwe).

Nie sposób nie wspomnieć również o produkującym części do samochodów Intercarsie, jednym z wiodących producentów kontenerów w systemie wymiennym oraz zabudów stałych na rynku zachodnioeuropejskim – Weconie czy od lat oddanej polskiemu żużlowi firmie Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek, która jest dealerem samochodów marki Mercedes-Benz.

W skład podmiotów wspierających Zmarzlika wchodzą również – zajmująca się szeroko pojętą spedycją Promet Cargo, producent siatek filtracyjnych – Tomasz Galiński, realizująca projekty z zakresu technologii wentylacyjnych Kris Lueft, a także działająca w ubezpieczeniach firma Jorg Grohmann Hanse Allrisk.

Prezentacja sponsorów na stronie Bartosza Zmarzlika

Na stronie mistrza świata wyraźnie zaznaczone jest wsparcie jeszcze dwunastu innych firm. Globex, Mario VVS, Gold Las, Klim Brokers, Optyline, DK Utemiljo AB, Budnex, Gess, Mitas, REHAkompleks, Berner, Zmarzlik Home Design to firmy specjalizujące się w przeróżnych dziedzinach. Warta zaznaczenia jest ostatnia pozycja na liście. Zmarzlik Home Design to firma zajmująca się sprzedażą detaliczną artykułów do wyposażenia wnętrz. Agnieszka Zmarzlik, która jest właścicielką firmy to żona Pawła Zmarzlika, brata Bartosza.

Biznes Bartosza Zmarzlika rozwija się i z całą pewnością niebawem jeszcze bardziej urośnie. Podczas sezonu ogórkowego zbyt dużo (a przynajmniej tak dużo) nie mówi się o innych popularnych polskich żużlowcach. Z wiadomych przyczyn kibiców do czerwoności rozgrzał ostatnio Maksym Drabik, ale jego sprawa, z pewnością, po wyroku POLADY ucichnie. Kibice, media oraz potencjalni sponsorzy znów zajmą się Zmarzlikiem, który do sezonu 2020 przystąpi z celem obrony tytułu indywidualnego mistrza świata i powiększenia swojego imperium.

BARTOSZ RABENDA