fot. pixabay.com
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Sporo dzisiaj działo się wokół Polskiego Związku Piłki Nożnej. Dziennikarz Tomasz Włodarczyk z „Meczyki” zarzucił PZPN-owi, że działacze mieli do dyspozycji „morze alkoholu”. Jest także odpowiedź z samego związku, co do zarzutów przedstawionych przez dziennikarza.

 

Mistrzostwa Świata w Katarze miały miejsce w 2022 roku. Reprezentacja Polski wyszła z grupy, jednak w pierwszej rundzie fazy pucharowej odpadła z wicemistrzem świata, czyli drużyną narodową Francji. Dziennikarz „Meczyków” odsłonił kulisy wyjazdu wobec działaczy, a także słynnych „baronów” PZPN-u. – Wielu świadków opowiada nam, że pito niemal bez przerwy. Po pokojach i nie tylko. W mniejszych i większych grupach. Z lepszym lub gorszym skutkiem. Polewano nawet na stołówce, gdzie butelki chowano w plastikowych torebkach. Rozlewano pod stołem. Dla części futbol był tylko dodatkiem do spożywania – czytamy w relacji „Meczyków”.

Warto zaznaczyć, że Katar jest krajem muzułmańskim, w którym wwożenie i spożywanie alkoholu oraz wieprzowiny jest surowo zakazane. Mimo to PZPN znalazł wyjście z sytuacji. Dowiadujemy się, że w transport „misji wysokoprocentowej” zaangażowano Ministerstwo Spraw Zagranicznych. W paczce dorzucono także kabanosy. Wielu z pracowników PZPN potwierdziło, że bez pomocy ambasady, taka misja okazałaby się fiaskiem. Co więcej, w resorcie Sultan Beach Resort, w którym przebywali nasi działacze spożywanie trunków jest surowo zabronione. Mimo to, jedna z wierchuszek PZPN-u miała dostęp do kluczy pokoju, w którym rozlokowany był alkohol, a następnie podawany do przedstawicieli.

Wobec tego Polski Związek Piłki Nożnej odpowiedział na zarzuty przedstawione przez Tomasza Włodarczyka. Federacja potwierdza, że MSZ dostarczał przesyłki w celu „promocji kraju”. Jednak, nie ma informacji jakie dokładnie spotkania i z kim odbyły się w ramach realizowanej przez PZPN i MSZ współpracy przy „Dniach Polskich w Dosze”.

– Celem projektu było umacnianie pozytywnego wizerunku Polski, promocja polskiej gospodarki i rozwój polskiego eksportu produktów sektora rolno-spożywczego oraz poprawa rozpoznawalności polskich produktów w państwie Katar. Polskie produkty były dystrybuowane w czasie organizacji recepcji dla kręgów administracji, biznesu, sektora sportu i turystyki (23 i 29 listopada), działania Fan Zone w Ambasadzie (codziennie w czasie fazy grupowej), organizacji Dnia Niepodległości oraz organizacji spotkań i rozmów promujących współpracę z Polską. Dodatkowo część była wykorzystana jako upominki dla VIP w trakcie i po zakończeniu FIFA2022 oraz upominki dla gości zaproszonych przez Strony na FIFA2022 – czytamy w komunikacie PZPN-u.