artykuł sponsorowany
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

W dzisiejszych czasach ciężko sobie wyobrazić funkcjonowanie klubu sportowego bez obecności w mediach społecznościowych. Nie inaczej jest w przypadku drużyn żużlowych. Postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się temu, jak zespoły Ekstraligi radzą sobie na: Facebooku, X, Instagramie i YouTube. O którym z nich możemy powiedzieć, że jest królem social mediów? Ilu obserwujących zgromadziły do tej pory na poszczególnych platformach? Odpowiedzi znajdziesz poniżej. Zapraszamy do lektury!

Facebook

Na Facebooku liderem wśród klubów z Ekstraligi jest Falubaz. Istniejące od października 2010 roku konto obserwuje tam ponad 90 tys. osób. Na drugim miejscu znajduje się Stal Gorzów, której fanpage śledzi prawie 83 tys. internautów (od maja 2010 roku). Na najniższym stopniu podium uplasowała się Unia Leszno z wynikiem 69 tys. obserwujących.

Za ich plecami ustawiły się dwa kluby: Włókniarz Częstochowa i Sparta Wrocław. Obie ekipy zgromadziły wokół swoich kont 58 tys. rzeszę fanów, działając na FB odpowiednio od grudnia 2010 roku i lutego 2011 roku.

Najkrócej swój fanpage prowadzi Motor Lublin. Został utworzony w lutym 2016 roku i od tego momentu obserwuje go ponad 44 tys. osób. Najsłabiej pod tym względem wypada konto GKM Grudziądz, które “polajkowało” jedynie 28 tys. internautów.

Czy popularność na Facebooku będzie miała swoje przełożenie na wyniki w lidze? Jeśli posiadasz ComeOn kod promocyjny, będziesz mógł na bieżąco śledzić rozgrywki żużlowe w Polsce. Serwis daje możliwość nie tylko śledzenia na żywo przebiegu poszczególnych spotkań, ale też umożliwia przeglądanie różnego rodzaju statystyk.

X (Twitter)

Portal X nie jest aż tak popularny wśród kibiców żużla, jak ma to miejsce w przypadku Facebooka. Niemniej jednak każda z drużyn występujących w Ekstralidze ma tam założone konto i regularnie publikuje wpisy. Które z nich cieszą się największą popularnością?

Na podium znajdują się tam trzy zespoły, które obserwuje minimum 12 tys. osób. Są to: Sparta Wrocław (12800), Falubaz Zielona Góra (12500) i Unia Leszno (12000). Dwa pierwsze konta utworzono pod koniec 2011 roku, a trzecie funkcjonuje od kwietnia 2014 roku.

Ponad 10 tys. internautów regularnie śledzi też wpisy Stali Gorzów (11000) i Klubu Sportowego Toruń (10500). Najmniej fanów obserwuje konta Motoru Lublin i Włókniarza Częstochowa, ale wynika to głównie z tego powodu, że zostały one założone w latach 2017-2018.

Instagram

Zestawienie najbardziej popularnych kont na Instagramie jest bardzo podobne do tego na portalu X. W pierwszej trójce znajdziemy dokładnie te same kluby: Falubaz (34000), Unia Leszno (32000) i Sparta Wrocław (31700). Tuż za podium sklasyfikowane są: Stal Rzeszów (28900) i Motor Lublin (28000).

Ponad 20 tys. rzeszą obserwujących może pochwalić się jeszcze tylko Włókniarz Częstochowa (22800). Cztery tysiące mniej fanów zgromadził GKM Grudziądz. Instagramowe zestawienie zamyka konto, Klubu Sportowego Toruń, obserwowane przez 15 tys. osób.

YouTube

YouTube podobnie jak portal X nie jest aż tak popularnym medium społecznościowym wśród sympatyków czarnego sportu. Pozycję samodzielnego lidera zajmuje tutaj klub z Zielonej Góry. Konto Falubazu subskrybuje ponad 14 tys. osób.

Na drugiej pozycji plasuje Unia Leszno (11000). Na najniższym stopniu podium znajdziemy z kolei Stal Gorzów (7100). Wyniki pozostałych drużyn oscylują między 5000 a 6000 subskrybcji.

#artykułsponsorowany