Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Coraz bardziej czarny sport przebija się w naszym kraju oraz próbuje rywalizować z innymi bardziej popularniejszymi sportami. Jednym z tych, którzy bardzo promują naszą dyscyplinę jest z pewnością Bartosz Zmarzlik, który dzięki tytułom mistrza świata, braniu udziału w reklamach oraz wysokim pozycjom w głosowaniu na Sportowca Roku, przyczynia się w dużym stopniu do promocji żużla w Polsce. Oczywiście nie on sam jest w tym najważniejszy, więc pod lupę wzięto tym razem kluby i zmierzono ich popularność w mediach społecznościowych.

 

Niedawno portal Gotowi na Sport podsumował liczbę obserwujących wszystkich polskich klubów niezależnie od dyscypliny. Portal wziął pod uwagę statystyki z Twittera, Facebooka, Instagrama, Tik Toka oraz Youtube’a. Jak się okazało resztę klubów zdystansowały dwie ekipy. Ranking zwyciężyła Legia Warszawa, a tuż za nią uplasował się Lech Poznań. Z dużą stratą do obu drużyn na najniższym stopniu podium zameldowała się Lechia Gdańsk.

Wśród piłkarskich i siatkarskich klubów, co może nas oczywiście cieszyć, znalazły się aż 3 kluby żużlowe. Na miejscu dziewiętnastym uplasował się Falubaz Zielona Góra, a drugą dziesiątkę zamyka Stal Gorzów. Tuż za nimi na 22. pozycji plasuje się Unia Leszno, co daje nam trzy zespoły żużlowe w rankingu TOP 25 najpopularniejszych klubów w Polsce. Warto zaznaczyć, że blisko TOP 25 są drużyny Włókniarza Częstochowa i Sparty Wrocław.

Co ciekawe na razie próżno w tym gronie szukać Motoru Lublin, który jest aktualnym mistrzem Polski. „Koziołki” od 2023 roku mają w swoich szeregach 3-krotnego mistrza świata, Bartosza Zmarzlika, jednak najpierw Motor musi „pokonać” w mediach społecznościowych… Motor Lublin, ale piłkarski, grający w II lidze polskiej.

fot. Gotowi na Sport

CZYTAJ TAKŻE:

Żużel. Polscy reprezentanci trenują na Malcie. Tak wyglądają ich przygotowania (ZDJĘCIA)

Żużel. Na wyspach chcą „igrzysk śmierci”. Brytyjczycy celują w złoto