fot. Wilki Krosno
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Projekt pt. „Wilki Krosno” od początku swojego istnienia był prowadzony bardzo rozsądnie i konsekwentnie piął się ku górze. Profesjonalizm i umiejętne zarządzanie klubem zagwarantowały mu wiarygodność na rynku, dzięki czemu kolejni sponsorzy chętnie dołączali do wspierania tego projektu. Awans do PGE Ekstraligi jest kolejnym „kamieniem milowym” w rozwoju klubu, którego wartość marketingowa bardzo mocno poszybowała w górę.

 

Jak podaje oficjalna strona klubowa Wilków Krosno, po sezonie 2021 efektywność marek klubu oraz miasta Krosna wynosiła 29 milionów złotych. Wówczas krośnianie w finale eWinner 1. Ligi przegrali w dwumeczu z Arged Malesą Ostrów Wielkopolski i musieli zadowolić się drugim miejscem, choć wynik ten i tak należało uważać za niemały sukces.

Po pokonaniu Stelmet Falubazu Zielona Góra w sezonie 2022, wartość ta wzrosła o ponad 12 milionów i obecnie wynosi aż 41 milionów złotych. Najnowszy raport zsumował wartość medialnych publikacji i ekspozycji partnerów klubu z okresu od 1 listopada 2021 roku do 31 października 2022 roku. 41 mln zł to finanse jakie należałoby przeznaczyć by zapewnić reklamę partnerom klubu, miastu i drużynie żużlowej Cellfast Wilki.

– Klub z Krosna odnotowuje rozwój w niezwykłym tempie i przekłada się to na efektywność marek sponsorów i partnerów oraz rozpoznawalność. Krosno to miasto, które do tej pory znane było w Polsce głównie z huty szkła. Dziś szeroko istnieje w mediach także, a może przede wszystkim, dzięki Wilkom – informuje Product Manager Pentagon Research Marcin Suszycki za pośrednictwem wilkikrosno.pl

– Wygenerowanie wartości marketingowej 41 milionów złotych w czwartym roku istnienia klubu wywiera wrażenie. Tutaj mamy do czynienia już z uzyskaną marką. Obecność dobrego klubu w dobrej lidze promuje partnerów i miasto z którego wywodzi się dany zespół. Warto znać siłę mediową swojej marki. Dobra liga to zarówno mocne kluby jak i media, dzięki którym można docierać do odbiorców. Systematyczne badania pokazują, że żużel w Polsce niezmiennie utrzymuje wysoką i stabilną pozycję dzięki wiernym kibicom. Dziś wartość klubu z Krosna przekroczyła 41 milionów złotych i biorąc po uwagę, że Cellfast Wilki awansowały do niezwykle mocnej medialnie ligi ta wartość jeszcze znacząco wzrośnie – dodaje Marcin Suszycki.

Z takiego obrotu wydarzeń radości nie kryje sternik Wilków Krosno, Grzegorz Leśniak.  – To drugi z rzędu sezon w którym jest o nas pozytywnie głośno. W 2021 roku liczbę przekazów o klubie wygenerowały informacje o wzmocnieniach zespołu już po starcie rozgrywek, mistrzostwo fazy zasadniczej eWinner 1 Ligi czy fakt, że znaleźliśmy się jako beniaminek w finale ligi – opisuje prezes Cellfast Wilki Krosno Grzegorz Leśniak.

– Teraz ponownie mieliśmy do czynienia z głośnymi wydarzeniami. Mam tu na myśli walkower, którym zostaliśmy ukarani czy fakt triumfu w rozgrywkach i wyeliminowanie w finale rywala o wielkiej nazwie. Do tego sporo działo się już po zakończeniu sportowej rywalizacji, ale wciąż w okresie obejmującym sezon i raport. Mam tu na myśli pozyskanie zawodników – Jasona Doyla i Krzysztofa Kasprzaka, których w Krośnie nikt z ogólnych obserwatorów się nie spodziewał. Wartość krośnieńskiego żużla już jest duża, ale ciągle rośniemy i rozwijamy się. Przed nami niezwykły sezon, bo w PGE Ekstralidze, który również będzie miał przełożenie na rozpoznawalność. Zyskuje miasto Krosno, partnerzy klubu i drużyna. Fakt, że zbudowaliśmy rozpoznawalną w kraju sportową markę to dla nas powód do satysfakcji i dumy. W 2023 roku mamy w planie wdrożenie kolejnych punktów z naszej klubowej strategii. Czeka nas ogrom pracy, ale największą satysfakcją jest fakt, że to zaangażowanie przynosi efekty w postaci rozwoju krośnieńskiego żużla – podkreśla Grzegorz Leśniak.

Jak podaje oficjalna strona klubowa, wartość ekspozycji głównych marek związanych z klubem w sezonie 2022 wyniosła dokładnie 41 035 620 zł. Takie środki finansowe należałoby wydać by wykupić reklamę w mediach dla klubu, partnerów i miasta w sezonie 2022. Na powyższą kwotę złożyło się blisko 123,5 tys. ekspozycji.

CZYTAJ TAKŻE:

Żużel. Grzegorz Leśniak: Jason był celem numer jeden. Nie czuję niechęci innych prezesów (WYWIAD) – PoBandzie – Portal Sportowy (po-bandzie.com.pl)

Żużel. Wielopokoleniowe spotkanie na stadionie Unii. Pojawiły się legendy klubu