Pentagon Research sprawdził wartość marek miast wynikającą z promocji poprzez nazwę klubu w PGE Ekstralidze. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Leszno i Lublin.
Wartość została sprawdzona w okresie od stycznia do września bieżącego roku w oparciu o wszystkich ekstraligowców oraz ekipę, która wywalczyła awans, czyli PGG ROW Rybnik. Dodajmy, że wartość ekspozycji to teoretyczna kwota konieczna do przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej o podobnym zasięgu, jaki osiągnięto dzięki ekspozycjom.
Podstawą badania był monitoring przeprowadzony przez Pentagon Research materiałów pojawiających się w telewizji, poprzez identyfikację marek miast powiązanych z klubami. Określono także kanały komunikacji i formy oraz wartość ekspozycji odnosząc ją do takich parametrów jak powierzchnia, w których wystąpiła ekspozycja, czasu programów i wejść na wizję.
Wszystkie badane kluby uzyskały w tym okresie 262,5 tysiąca ekspozycji miast o łącznej szacowanej wartości niemal 41 milionów złotych. Fogo Unia Leszno jest klubem, który w badanym okresie wygenerował dla Leszna najwyższą spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi, opiewającą na 6,2 mln zł, wartość mediową.
Ranking wartości miast:
1. Leszno 6 210 351 złotych
2. Lublin 6 168 566 złotych
3. Gorzów 5 075 654 złotych
4. Zielona Góra 4 997 341 złotych
5. Toruń 4 983 710 złotych
6. Częstochowa 4 112 714 złotych
7. Wrocław 4 094 299 złotych
8. Grudziądz 2 896 834 złotych
9. Rybnik 2 269 725 złotych
Żużel. Wygrał GP i szybko dzwonił do brata! Jack Holder: Warto było czekać na ten dzień!
Żużel. Holder królem Gorican! Fatalny błąd Zmarzlika w finale
Żużel. Rybniczanie lepsi w hicie kolejki. Kosmiczny Kurtz! (RELACJA)
Żużel. Zacięta końcówka w Poznaniu! Wybrzeże wyrywa remis! (RELACJA)
Żużel. Holder zagrozi Zmarzlikowi? Jest jeden warunek
Żużel. Co za powrót Gomólskiego! Start wygrywa w Pile (RELACJA)