Ile kluby żużlowe „zarobiły” dla swoich miast? Mistrz i beniaminek na czele

fot. Paweł Prochowski
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Pentagon Research sprawdził wartość marek miast wynikającą z promocji poprzez nazwę klubu w PGE Ekstralidze. Na dwóch pierwszych miejscach znalazły się Leszno i Lublin.

Wartość została sprawdzona w okresie od stycznia do września bieżącego roku w oparciu o wszystkich ekstraligowców oraz ekipę, która wywalczyła awans, czyli PGG ROW Rybnik. Dodajmy, że wartość ekspozycji to teoretyczna kwota konieczna do przeprowadzenia płatnej kampanii reklamowej o podobnym zasięgu, jaki osiągnięto dzięki ekspozycjom.

Podstawą badania był monitoring przeprowadzony przez Pentagon Research materiałów pojawiających się w telewizji, poprzez identyfikację marek miast powiązanych z klubami. Określono także kanały komunikacji i formy oraz wartość ekspozycji odnosząc ją do takich parametrów jak powierzchnia, w których wystąpiła ekspozycja, czasu programów i wejść na wizję.

Wszystkie badane kluby uzyskały w tym okresie 262,5 tysiąca ekspozycji miast o łącznej szacowanej wartości niemal 41 milionów złotych. Fogo Unia Leszno jest klubem, który w badanym okresie wygenerował dla Leszna najwyższą spośród wszystkich drużyn PGE Ekstraligi, opiewającą na 6,2 mln zł, wartość mediową.

Ranking wartości miast:
1. Leszno 6 210 351 złotych
2. Lublin 6 168 566 złotych
3. Gorzów 5 075 654 złotych
4. Zielona Góra 4 997 341 złotych
5. Toruń 4 983 710 złotych
6. Częstochowa 4 112 714 złotych
7. Wrocław 4 094 299 złotych
8. Grudziądz 2 896 834 złotych
9. Rybnik 2 269 725 złotych