Zmiany w Grand Prix odbiły się szerokim echem w środowisku żużlowym. Jedni je chwalą, innym jednak nie do końca przypadły one do gustu. Armando Castagna w rozmowie ze speedweek.com zdradził, dlaczego zdecydowano się na nową formułę zawodów. 

 

Przypomnijmy, że system Grand Prix zmieniał się przez lata. Na obecny rok kibice też będą musieli przygotować się na nowości związane z formułą zawodów. Po pięciu regulaminowych biegach dwóch najlepszych zawodników awansuje bezpośrednio do finału, a żużlowcy z miejsc 3-10 spotkają się w dwóch wyścigach barażowych. Zwycięzcy tych starć dołączą do finalistów. Armando Castagna tłumaczy tę zmianę chęcią dalszego rozwoju żużla z pomocą grupy Discovery.

Żużel. Wielkie zmiany w Grand Prix! Koniec z półfinałami, więcej sprintów!

– W Speedway Grand Prix jeszcze raz dostosowaliśmy system, aby nagrodzić dwóch najlepszych zawodników po fazie zasadniczej – trafiają oni od razu do finału. Utrzymaliśmy również półfinały, a ich zwycięzcy lądują w finale, co z pewnością przyniesie telewizji emocjonujące momenty. Sportowo jestem z tej zmiany zadowolony, bo najlepiej punktujący zawodnicy zostają docenieni. Musimy jednak patrzeć nie tylko przez pryzmat czysto sportowy – ściśle współpracujemy z Warner Bros i zależy nam również na medialnym rozwoju dyscypliny – stwierdził szef światowego żużla.

Mimo zmian dotyczących samej formuły zawodów, nie wszyscy są zadowoleni z kierunku rozwoju żużla pod skrzydłami Discovery. Mówił o tym na naszych łamach m. in. Krzysztof Cegielski, który zwrócił uwagę, że mimo zapowiedzi dotyczących włączenia do Grand Prix nowych lokalizacji, nadal czekamy na powrót mistrzostw na inne kontynenty. Armando Castagna przekonuje jednak, iż takie plany także zostaną zrealizowane.

Żużel. Mówi bez ogródek o zmianach w Grand Prix! Dostało się organizatorom!

– Jeśli chodzi o mój poziom satysfakcji ze Speedway Grand Prix, nie jest on pełny. Wciąż nie zawitaliśmy za ocean i straciliśmy Cardiff. Jednak nad tym pracujemy i chcemy w nadchodzących latach umocnić SGP jako nasze główne okno na świat. WBD będzie nadal wspierać rozwój akademii speedwayowych, bo to fundament dyscypliny – byliśmy już w Pradze, ostatnio w Australii, a planujemy kolejne w Szwecji i w Polsce. Już teraz przygotowujemy się do otwarcia akademii w USA w przyszłym roku – to duży krok naprzód – zakończył Castagna.

Pierwsze zawody w tegorocznej walce o mistrzostwo odbędą się 3 maja w niemieckim Landshut.