fot. JAREK PABIJAN
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Rafał Dobrucki obejmując stanowisko selekcjonera kadry narodowej wielokrotnie zaznaczał, że jednym z jego głównych celów jest usprawnienie systemu szkolenia w polskim żużlu. Powoli widać już pierwsze efekty pracy leszczynianina. Od sezonu 2021 trenerzy sportu żużlowego będą mogli szkolić zawodników na motocyklach typu pitbike.

Motocykle typu pitbike stają się w ostatnim czasie coraz popularniejsze. Z tej formy treningu bardzo chętnie korzysta chociażby Patryk Dudek, który w tym tygodniu jeździł między innymi na obiektach w Zaborze i Lipnie. Nie jest tajemnicą, że zwolennikiem szkolenia na niewielkich motocyklach jest również Dobrucki.

Efektem pracy Dobruckiego jest więc jedenasty artykuł pierwszej części Regulaminu Szkoleniowego 2021. – W ramach prowadzonego szkolenia dozwolone jest przeprowadzanie treningów na motocyklach Pit Bike według następujących zasad: 1) treningi mogą się odbywać na torach żużlowych lub mini żużlowych zgodnie z pkt 5 powyżej oraz na torach Bit Bike o obwodzie zamkniętym posiadających ważną homologację PZM, 2) mogą uczestniczyć adepci szkółek żużlowych i mini żużlowych – czytamy w regulaminie opublikowanym na oficjalnej stronie Polskiego Związku Motorowego.

To, że wspomniany zapis był ważny dla selekcjonera potwierdza fakt, że Dobrucki sam poinformował o nim w mediach społecznościowych. – Trochę trwało, ale jest. Jest zapis w regulaminie o szkoleniu młodzieży w kierunku żużla na motocyklach PitBike. Trener/instruktor sportu żużlowego może szkolić na motocyklach innych niż żużlowe i to jest świetna informacja – napisał Dobrucki na swoim profilu Facebookowym.

Co istotne, jest to dopiero początek zmian w systemie szkoleniowym. – Mogę dodać, że kolejne zmiany w kierunku wychodzenia do innych dyscyplin, które będą budować żużel, przed nami – dodał opiekun drużyny narodowej.

Regulamin szkoleniowy na sezon 2021 jest dostępny TUTAJ.