W gronie ekip, które przystąpią do rozgrywek 2025 z nową nazwą jest PSŻ Poznań. Rolę sponsora tytularnego w klubie ze stolicy Wielkopolski przejmuje agencja ochrony Hunters. O tym, dlaczego firma zaangażowała się w czarny sport, współpracy z szefem klubu oraz rozszerzeniu sponsoringu w poniższej rozmowie z Krzysztofem Chmurą, dyrektorem ds. rozwoju rynku w firmie Hunters.

 

Firma Hunters została sponsorem tytularnym drużyny PSŻ Poznań. Dlaczego zdecydowali się Państwo na taki ruch?

Nasza działalność, agencji ochrony, zawsze była blisko sportu a w tym roku zdecydowaliśmy się najmocniej to zaakcentować. Od trzech lat owocnie współpracujemy z PSŻ. I decyzja oraz zaangażowanie w Klub dojrzewała u nas stopniowo. W zeszłym sezonie byliśmy sponsorem głównym a robiąc kolejny krok został nam już tylko sponsor tytularny z czego jesteśmy bardzo dumni.

Jak Pan wspomina, byliście sponsorem Skorpionów już wcześniej. Co przyciągnęło Państwa do czarnego sportu?

Impulsów do zaangażowania w żużel było wiele jak choćby popularność sportu w Wielkopolsce, z której się wywodzimy, atmosfera wokół klubu PSŻ i inne pośrednie czynniki, ale największą rolę odegrała bardzo liczna grupa fanów tego sportu wśród naszych pracowników. Ten oddolny, wewnętrzny ruch okazał się najskuteczniejszym w podjęciu decyzji o sponsoringu.

Żużel. Jancarz – skazany na żużel. Wygrał na torze, przegrał w życiu osobistym – PoBandzie – Portal Sportowy

Żużel. Tak zmienia się stadion w Pile! Już niedługo pojedzie na nim Polonia! (GALERIA) – PoBandzie – Portal Sportowy

Informacja o roli sponsora tytularnego została przedstawiona podczas podsumowania sezonu w hotelu Novotel. Czy od tamtej pory obserwujecie wzrost zainteresowania swoimi usługami? Sponsoring już się realnie przekłada?

Oficjalna informacja o zaangażowaniu Grupy Hunters w sponsora tytularnego PSŻ Poznań została przekazana stosunkowo niedawno, więc jeszcze zbyt wcześnie, żeby oceniać ten ruch czysto biznesowo. Jednakże sam fakt, że rozmawiamy w tym wywiadzie, świadczy, że droga jest właściwa. Zależy nam na popularyzacji marki Hunters w ujęciu ogólnopolskim, a gdy rozpocznie się już sezon, z pewnością zakładany cel osiągniemy.

Tegoroczne wyniki PSŻ-u też miały wpływ na decyzję? Drużyna zaskoczyła wszystkich i była blisko nawet finału Metalkas 2 Ekstraligi.

Tak, wszyscy bardzo miło wspominamy miniony sezon i te dość nieoczekiwane emocje jakie dostarczyli nam zawodnicy pod koniec sezonu. Jednakże, nasza decyzja nie była uzależniona od osiągniętego wyniku sportowego, lecz perspektywy jaka dopiero przed nami.

Wiadomo, że ważna jest relacja tak ważnego sponsora z szefem klubu. Jakie wrażenie robi zatem prezes Jakub Kozaczyk, który kolejny sezon będzie zawiadywał poznańskim żużlem? 

Współpraca z przedstawicielami PSŻ Poznań jest bardzo dobra,  zarówno pod kątem biznesowym jak zaufania, którym się wzajemnie darzymy. A dowodem tego była umowa sponsorska podpisana podczas gali podsumowującej sezon między Prezesem Grupy Hunters Piotrem Żyłkowskim a Prezesem Jakubem Kozaczykiem.

Żużel. Czy Polacy znów przepłacili za Grand Prix? Mówi o rozmowach – PoBandzie – Portal Sportowy

Żużel. Rickardsson, Hancock, Harris i Bewley. Oto 10 najlepszych momentów z Cardiff! – PoBandzie – Portal Sportowy

W Poznaniu kibice nie mogą narzekać na brak innych dyscyplin. Mocny jest chociażby Lech Poznań. PSŻ jednak zbiera coraz wyższą frekwencję na swoich spotkaniach. Potencjał kibicowski na Golęcinie jest przez Was dostrzegany?

Sport i jego popularność opiera się na emocjach. PSŻ tych emocji dostarczał w ostatnim czasie bardzo dużo, co widać było po frekwencji na meczach domowych. Warto też zaznaczyć, że w Poznaniu mieszka dużo osób pochodzących z miast, w których żużel jest bardzo popularny jak Piła, Gorzów, Gniezno czy Leszno. Zarówno ich miłość do tego sportu jak i fakt pewnej „neutralności kibicowskiej” klubu PSŻ wpływa na zainteresowanie oglądaniem meczów na żywo.

Na nadchodzący sezon zbudowano bardzo ciekawy skład, ściągnięto m.in. Bartosza Smektałę. Z którego miejsca będą się Państwo cieszyć jako sponsor tytularny?

Mamy nadzieje, że w nowym sezonie czeka nas podobna dawka emocji jak w minionym. Taki obraz sezonu będzie dla nas satysfakcjonujący a wynik sportowy będzie tylko tego potwierdzeniem.

Dziękuję za rozmowę.

Dziękuję również.