Główny partner portalu

Jarosław Hampel. Foto: Speedway Motor Lublin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

W ostatnim niedzielnym spotkaniu PGE Ekstraligi drużyna Koziołków z Lublina podejmowała Betard Spartę Wrocław. Od samego początku lublinianie postawili twarde warunki gościom, co przełożyło się na ich pokaźną wygraną. Najlepszym zawodnikiem miejscowych okazali się Jarosław Hampel, który oddał ostatni bieg Dominikowi Kuberze oraz Mikkel Michelsen. Ze strony wrocławskiej równą walkę podjął Gleb Czugunov zdobywca dwunastu “oczek”.

Pierwszy bieg zaczął się od równego podziału punktów – wygrał Jarosław Hampel, a za jego plecami przyjechali Gleb Czugunow i Daniel Bewley. Kolejne trzy to absolutny nokaut ze strony lublinian. Mateusz Cierniak i Wiktor Lampart zdeklasowali parę Liszka-Curzytek. Chwilę później zrobili to samo Michelsen-Kubera, o dziwo mając za rywali Macieja Janowskiego i Daniela Bewleya. Czwarty wyścig to kolejny świetny bieg Wiktora Lamparta. Junior nie miał większych problemów w tej odsłonie. Szansę na dołączenie do prowadzącego juniora miał Krzysztof Buczkowski, ale Artiom Łaguta odbił drugą pozycję.

Po równaniu toru niewiele zmieniło się na korzyść spartan. Ponownie świetnie dysponowany Jarosław Hampel razem z Dominikiem Kuberą przywieźli podwójne zwycięstwo. W biegu 6. Maciej Janowski dojechał dopiero jako trzeci wyprzedzając jedynie Mateusza Cierniaka, który popełnił błąd na trzecim okrążeniu. W kolejnej odsłonie oglądaliśmy świetną walkę „Griszy” Łaguty i Czugunowa – na samej mecie górą był Rosjanin. Jednak chwilę później rozpędzony to Czugunow zwyciężył i utrzymał remis w wyścigu. Bezskuteczne były natomiast ataki Artioma Łaguty.

Odsłony 9. i 10. to dwa remisy ze zwycięstwami – raz młodszego, a raz starszego z braci Łagutów. Wyścig numer 11 został przerwany, gdyż doszło do kontaktu pomiędzy „Griszą”, a Glebem Czugunovem. Sędzia uznał winnego Rosjanina. W powtórce parze wrocławskiej udało się pokonać osamotnionego Dominika Kuberę. Kolejne gonitwy to bieg po biegu Macieja Janowskiego. Polak dwukrotnie przyjechał drugi, raz ustępując Hampelowi, a za drugim razem Michelsenowi. Przed biegami nominowanymi między zespołami było 14 punktów różnicy.

W pierwszym podejściu do nominowanych starszy z braci Łagutów „podciął” jadącego na czwartym miejscu Buczkowskiego, przez co został wykluczony. W powtórce oglądaliśmy rewelacyjną walkę pomiędzy Janowskim, a “Buczkiem”, która rozstrzygnęła się dopiero na kresce – górą wrocławianin. Ostatni bieg meczu zaczął się od upadku Gleba Czugunowa. Rosjanin został wykluczony. W powtórnej odsłonie Artiom Łaguta, choć dwoił się i troił, nie dał rady zawodnikom z Lublina i przyjechał na trzecim, ostatnim miejscu.

Motor Lublin – Betard Sparta Wrocław 52:38

Motor Lublin: Grigorij Łaguta 6 (0,3,3,W,W), Krzysztof Buczkowski 3 (1,1,0,-,1), Jarosław Hampel 10+1 (3,3,1*,3,-),
Mark Karion NS (-,-,-,-), Mikkel Michelsen 12+2 (3,3,1*,3,2*), Wiktor Lampart 7+1 (2*,3,2,0), Mateusz Cierniak 4 (3,0,1), Dominik Kubera 10+2 (2*,2*,2,1,3).

Betard Sparta Wrocław: Daniel Bewley 5+2 (1*,1, 2,1*,- ), Maciej Janowski 9+2 (0,1*,2,2,2,2*), Gleb Czugunow 12+1 (2,1,2,3,3,1*,w), Artiom Łaguta 11+1 (2,0,0,3,2*,1), Tai Woffinden ZZ, Przemysław Liszka 1 (1,0,0), Michał Curzytek 0 (0,0), Mateusz Panicz – ns .

Bieg po biegu:
1. Hampel, Czugunow, Bewley, Łaguta 3:3
2. Cierniak, Lampart, Liszka, Curzytek 5:1(8:4)
3. Michelsen, Kubera, Bewley (zz), Janowski 5:1(13:5)
4. Lampart, Łaguta, Buczkowski, Liszka 4:2(17:7)
5. Hampel, Kubera, Czugunow, Łaguta 5:1(22:8)
6. Michelsen, Bewley, Janowski, Cierniak 3:3 (25:11)
7. Łaguta, Czugunow (zz), Buczkowski, Curzytek 4:2(29:13)
8. Czugunow, Lampart, Michelsen, Łaguta 3:3(32:16)
9. Łaguta, Janowski, Bewley, Buczkowski 3:3 (35:19)
10. Łaguta (zz), Kubera, Hampel, Liszka, 3:3(38:22)
11. Czugunov, Łaguta A., Kubera, Łaguta G. (w) 1:5 (39:27)
12. Hampel, Janowski, Cierniak, Curzytek 4:2 (43:29)
13. Michelsen, Janowski, Czugunov, Lampart 3:3 (46:32)
14. Łaguta A., Janowski, Buczkowski, Łaguta G. 1:5 (47:37)
15. Kubera, Michelsen, Łaguta, Czugunov (w) 5:1 (52:38)

6 komentarzy on Żużel. Nieprawdopodobnie szybkie Koziołki wygrały ze Spartą! Problemy liderów gości (RELACJA)
    Awder
    25 Apr 2021
    9:55pm

    Oj śmierdział ten tor z daleka, kreska przy kredzie dalej pole minowe. Strasznie Motor pragnie bonusa na Wrocku. No i ten Grusza, facet powinien nauczyc się przegrywać. Walnął w prosto jadącego Gleba jak w worek z sianem i jeszcze ma sapy. Poprawił jeszcze z Buczkiem. Teksty Cegielskiego bez komentarza, nieszczęście może odebrać rozum.

      Pablo+Sarachman
      25 Apr 2021
      10:21pm

      Żarty sobie robisz?
      Tor do ścigania co pokazał Czugunow i Artiom Łaguta. Cegielski ma rację. Żużel zrobił się sportem dla panienek. Powinni coś z tym zrobić bo tego się nie da oglądać powoli. Czugunow zjeżdżał to krawężnika a sędzia sędziował “na słuch” jak w piłce nożnej.
      Sparta jest jak Adaś Miałczyński…..

      Ⓜⓤⓒⓗⓞⓜⓞⓡⓔⓚ
      26 Apr 2021
      10:33am

      Oglądając mecz odniosłem wrażenie, że tymi “chopkami” na drugim łuku ekscytowali się tylko kibice. Zawodnicy, czy to seniorzy, czy juniorzy przemykali szybko i sprawnie a tor był taki sam dla wszystkich. Komisarz toru, ani sędzia, ani Trenerzy nie zgłosili nieprawidłowości.

      Jednak takie sytuacje będą się powtarzać, gdyż tory (ze względów bezpieczeństwa) są coraz bardziej betonowe i znika coś takiego jak tor przyczepny, czy handikap swojego toru. Wystarczy mała nierówność i zamiast znikać w trakcie zawodów, to będzie się powiększać.

      Może należałoby wybetonować wszystkie tory żużlowe? Ale na podstawie jednego projektu zatwierdzonego przez GKSŻ. Tor ma mieć tyle i tyle metrów długości i szerokości, łuki o wyprofilowaniu z dokładnością do 0.01 % a gradacja betonu będzie podlegać surowej kontroli. Zniknie problem przygotowywania nawierzchni, problem pogodowy i tor będzie na całej długości i szerokości dokładnie taki sam dla wszystkich. Wszystko zgodnie z regulaminem.

      Czy tego chcecie kibice?

    Motor King
    26 Apr 2021
    2:21pm

    Wielki mecz mojego Motorku. Po raz kolejny widać jak na dłoni, że ta drużyna jest fantastycznie zbilansowana, czego brakuje innym zespołom. Trzeba uczciwie powiedzieć, że jesteśmy faworytem do zdobycia złotego medalu. Jeszcze słowo o drużynie. Praca z taką drużyną to czysta przyjemność dla Kucipy i jego asystentów. Fantastycznie to wszystko wygląda. Wieloletnia praca prezesa najlepszego prezesa Kempy przynosi owoce.

Skomentuj

6 komentarzy on Żużel. Nieprawdopodobnie szybkie Koziołki wygrały ze Spartą! Problemy liderów gości (RELACJA)
    Awder
    25 Apr 2021
    9:55pm

    Oj śmierdział ten tor z daleka, kreska przy kredzie dalej pole minowe. Strasznie Motor pragnie bonusa na Wrocku. No i ten Grusza, facet powinien nauczyc się przegrywać. Walnął w prosto jadącego Gleba jak w worek z sianem i jeszcze ma sapy. Poprawił jeszcze z Buczkiem. Teksty Cegielskiego bez komentarza, nieszczęście może odebrać rozum.

      Pablo+Sarachman
      25 Apr 2021
      10:21pm

      Żarty sobie robisz?
      Tor do ścigania co pokazał Czugunow i Artiom Łaguta. Cegielski ma rację. Żużel zrobił się sportem dla panienek. Powinni coś z tym zrobić bo tego się nie da oglądać powoli. Czugunow zjeżdżał to krawężnika a sędzia sędziował “na słuch” jak w piłce nożnej.
      Sparta jest jak Adaś Miałczyński…..

      Ⓜⓤⓒⓗⓞⓜⓞⓡⓔⓚ
      26 Apr 2021
      10:33am

      Oglądając mecz odniosłem wrażenie, że tymi “chopkami” na drugim łuku ekscytowali się tylko kibice. Zawodnicy, czy to seniorzy, czy juniorzy przemykali szybko i sprawnie a tor był taki sam dla wszystkich. Komisarz toru, ani sędzia, ani Trenerzy nie zgłosili nieprawidłowości.

      Jednak takie sytuacje będą się powtarzać, gdyż tory (ze względów bezpieczeństwa) są coraz bardziej betonowe i znika coś takiego jak tor przyczepny, czy handikap swojego toru. Wystarczy mała nierówność i zamiast znikać w trakcie zawodów, to będzie się powiększać.

      Może należałoby wybetonować wszystkie tory żużlowe? Ale na podstawie jednego projektu zatwierdzonego przez GKSŻ. Tor ma mieć tyle i tyle metrów długości i szerokości, łuki o wyprofilowaniu z dokładnością do 0.01 % a gradacja betonu będzie podlegać surowej kontroli. Zniknie problem przygotowywania nawierzchni, problem pogodowy i tor będzie na całej długości i szerokości dokładnie taki sam dla wszystkich. Wszystko zgodnie z regulaminem.

      Czy tego chcecie kibice?

    Motor King
    26 Apr 2021
    2:21pm

    Wielki mecz mojego Motorku. Po raz kolejny widać jak na dłoni, że ta drużyna jest fantastycznie zbilansowana, czego brakuje innym zespołom. Trzeba uczciwie powiedzieć, że jesteśmy faworytem do zdobycia złotego medalu. Jeszcze słowo o drużynie. Praca z taką drużyną to czysta przyjemność dla Kucipy i jego asystentów. Fantastycznie to wszystko wygląda. Wieloletnia praca prezesa najlepszego prezesa Kempy przynosi owoce.

Skomentuj