Wyeliminować opony bezdętkowe, ukrócić działania tunerów oraz wsparcie bezpieczeństwa zawodników. Hans Nielsen podzielił się swoimi tezami odnośnie poprawienia bezpieczeństwa oraz widowiskowości żużla. 64-latek chciałby powrotu do starych tłumików, do których z utęsknieniem wracają wspomnieniami kibice.
Nie ma co ukrywać, że Hans Nielsen ma spore doświadczenie związane z żużlowym rzemiosłem. Mistrz świata z 1995 roku może pochwalić się sporym dorobkiem medalowym oraz statusem legendy dyscypliny. Jako menedżer prowadził do sukcesów swoich rodaków, ale nieco gorzej wypadał on w prowadzeniu polskich zespołów. Mowa tutaj o Polonii Piła, gdzie niektóre decyzje taktyczne Nielsena budziły spore emocje wśród kibiców pilskiego zespołu. Współpraca została zakończona po sezonie 2024, a więc Duńczyk może się skupić na innych sprawach.
OGLĄDAJ SGB PREMIERSHIP W BRITISH SPEEDWAY NETWORK
„Profesor z Oksfordu” został zapytany przez Speedway Stara o możliwe zmiany w dyscyplinie, aby stała się ona tańsza oraz bardziej emocjonująca. 64-latek uznał, że jest w stanie wymienić dwanaście możliwych zmian. Przede wszystkim zrezygnowałby on z produkowania wielu rodzajów opon i skierowałby działania producentów na stworzenie jednego typu. Nielsen jest zdecydowanym przeciwnikiem opon bezdętkowych i zakazałby ich używania. Podobnie z używaniem układów zapłonowych opartych na tyrystorze.
Żużel. Ale zestaw Świętych Mikołajów! Gollob, Hampel i inni też dawali prezenty (GALERIA)
Żużel. Ależ niespodzianka! Mikołaj zawitał do Torunia, w prezencie dwuletni kontrakt z liderem
Nielsen wróciłby do starszych modeli tłumików, aby odciążyć pracę silnika. Chciałby on również wprowadzić standardy odnośnie produkowania jednostek napędowych, aby ograniczyć rolę tunerów w obecnym żużlu. Nie da się ukryć, że Duńczyk chciałby nieco powrotu do starszych czasów. Pozostaje jednak pytanie, czy jest to możliwe do zrealizowania? Cechą sportów motorowych jest nieustanny rozwój, aby rywalizować w wyścigu technologicznym. Każdy szuka sposobu na zbudowanie przewagi nad oponentem, co często liczy się z wykorzystaniem jednostek tunera czy innych nowinek technicznych.
Poniżej prezentujemy pełny plan działania na obniżenie kosztów sportu i poprawę widowiska wedle Hansa Nielsena:
Porozumieć się z dostawcami opon takimi jak Anlas, Mitas, Deli czy inne. Kto może wyprodukować najtańszą oponę, które mogą potem wszyscy używać? Oczywiście opona musi przejść testy przed podjęciem decyzji. Musi być twarda, przez co będzie wolniejsza, stworzy lepsze ściganie i wytrzyma znacznie dłużej.
Zakazać kół i opon bezdętkowych, ponieważ są zbyt drogie i niebezpieczne.
Pozbyć się drogich deflektorów. Nie mają większego zastosowania, ponieważ obecne tory nie mają tyle nawierzchni. W dodatku są odpowiedzialne za wiele wypadków, gdzie zawodnik podjeżdża zbyt blisko tylnego koła przeciwnika.
Zakazać używania układów zapłonowych opartych na tyrystorze. Są one drogie, generują więcej koni mechanicznych, przez co są niebezpieczne.
Zakazać tytanu. Jest za drogi, nie wystarcza na wiele, a sprawia że motocykle są szybsze.
Wrócić do starych tłumików z dziurą na 50 milimetrów i uszczelnieniem, przez co tworzy o wiele mniej hałasu. Sprawia, że silnik nie jest tak gorący i wydłuża czas pomiędzy serwisami. Zapewnia to lepszą moc na samym dole, przez co łatwiej jedzie się motocyklem na trudnych torach. Nie musisz przez to unikać tak wielu spotkań.
Zakazać silniki „Baby”, przez które motocykl jest szybszy i trudniejszy do opanowania. Wprowadzić zarazem minimalną długość skoku oraz długość korbowodu.
Ogranicznik prędkości do 12 000 obrotów na minutę. Zapewni to wystarczający moment obrotowy do pracy na niższych obrotach, a tym samym wydłuży okres między serwisami silnika.
Przywrócić „Stay”, czym jest metalowa rurkę, łączącą ramę z początkiem siedzenia. Pozwoli to na uniemożliwienie ruszania się motocykla o kilka centymetrów na starcie, a przez to nie będą się zużywać bądź uszkadzać łańcuchy. Zerwane łańcuchy są bardzo niebezpieczne.
Wprowadzić standardy dla silników, gdzie każdy z producentów tworzy silniki z pewnymi limitami. Silniki mogą być jedynie serwisowane przez fabryki bądź autoryzowanych dealerów. To powinno przywrócić więcej producentów do gry, a zaoszczędzi pieniądze na tunerach.
Ochronna rura wokół regulatora łańcucha. Próbka jest w trakcie tworzenia.
Pozwolić na starty w SGP 3 od ósmego roku życia, aby zachęcić zawodników do jazdy na motocyklach 190cc aniżeli na innej wariancji jednostek. Oczywiście, wszystko musi zostać przetestowane przed prowadzeniem. Silniki byłyby testowanie przez wiele lat, aby znaleźć ten odpowiedni.
Żużel. Protasiewicz zdradza, że chciał Woffindena! Falubaz oferował wyjątkowe warunki
Żużel. Sparta złowiła wschodzącą gwiazdę! Mówi o swoim idolu i marzeniach! (WYWIAD)
Żużel. Chomski pomoże też Stali? Był na treningu!
Żużel. Włókniarz pokazał nowy kevlar! Tak pojadą w sezonie 2025
Żużel. Są nowe kevlary Falubazu! Duża zmiana! (WIDEO)
Żużel. Mówi dlaczego Unia będzie lepsza od Polonii! To jest atut Byków