fot. Motor Lublin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Dwóch zawodników Motoru Lublin – Jarosław Hampel i Mateusz Cierniak – uczestniczyło w uroczystości otwarcia tunelu aerodynamicznego w Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii Politechniki Lubelskiej. Żużlowcy rozegrali minizawody, a także mogli optymalizować swoją sylwetką parametry aerodynamiczne, które decydują o rozwijanej prędkości i sukcesie na mecie.

 

Motor Lublin od lat współpracuje z Politechniką Lubelską. Celem współpracy jest ciągłe szukanie optymalnych rozwiązań oraz podnoszenie wiedzy na temat sportów motorowych.

fot. Motor Lublin

fot. Motor Lublin

Laboratorium aerodynamiki doświadczalnej Politechniki Lubelskiej jest częścią Centrum Innowacji i Zaawansowanych Technologii. W ramach zrealizowanej inwestycji o budżecie około 4,5 miliona złotych został zbudowany największy we wschodniej Polsce tunel aerodynamiczny o obiegu zamkniętym, który umożliwia prowadzenie prac badawczych związanych z lotnictwem, motoryzacją, energetyką wiatrową, budownictwem i sportem.

Tunel aerodynamiczny jest miejscem do przetestowania kluczowych z punktu widzenia sukcesu sportowego charakterystyk. W takich dyscyplinach jak: skoki narciarskie, narciarstwo, bobsleje, sporty motorowe czy kolarstwo, gdzie siły aerodynamiczne działają w sposób szczególny na zawodników, analizie aerodynamicznej można poddać sprzęt zawodników oraz odpowiednie ułożenie sylwetki ciała podczas zawodów.

fot. Motor Lublin
fot. Motor Lublin
fot. Motor Lublin
One Thought on Żużel. Motor poszukuje innowacyjnych rozwiązań. Żużlowcy w tunelu aerodynamicznym
    Ⓜⓤⓒⓗⓞⓜⓞⓡⓔⓚ
    6 Nov 2021
     1:11pm

    Nie wydaje mi się, by aerodynamika w sporcie żużlowym odgrywała aż tak wielką rolę. Myślę że największe znaczenie ma przyczepność motocykla do nawierzchni i dostosowanie momentu obrotowego, czyli tzw. ustawień zębatek do obrotów silnika. Motocykl żużlowy musi być prowadzony bardzo delikatnie, gdyż moc w stosunku do masy jest ogromna.

    Takie badania na pewno są potrzebne dla teoretyków, lecz wątpię by przeniosły się na tor. Zastanawia mnie w jaki sposób uwzględniono wartość „szprycy” którą dostają zawodnicy, gdyż jest to wartość zmienna, całkowicie nieprzewidywalna. Fajna nowinka, ale nic nie wniesie do tego sportu.

Skomentuj

One Thought on Żużel. Motor poszukuje innowacyjnych rozwiązań. Żużlowcy w tunelu aerodynamicznym
    Ⓜⓤⓒⓗⓞⓜⓞⓡⓔⓚ
    6 Nov 2021
     1:11pm

    Nie wydaje mi się, by aerodynamika w sporcie żużlowym odgrywała aż tak wielką rolę. Myślę że największe znaczenie ma przyczepność motocykla do nawierzchni i dostosowanie momentu obrotowego, czyli tzw. ustawień zębatek do obrotów silnika. Motocykl żużlowy musi być prowadzony bardzo delikatnie, gdyż moc w stosunku do masy jest ogromna.

    Takie badania na pewno są potrzebne dla teoretyków, lecz wątpię by przeniosły się na tor. Zastanawia mnie w jaki sposób uwzględniono wartość „szprycy” którą dostają zawodnicy, gdyż jest to wartość zmienna, całkowicie nieprzewidywalna. Fajna nowinka, ale nic nie wniesie do tego sportu.

Skomentuj