Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Od sezonu 2022 PGE Ekstraliga zamierza jeszcze bardziej stawiać na szkolenie młodych zawodników. W wytycznych rozesłanych do klubów przedstawiciele rozgrywek zamieścili szczegółowe liczby dotyczące tego, ilu młodzieżowców ma się znajdować w ekipach z najwyższego szczebla. Jak się okazuje, najliczniejszą grupę stanowią adepci klasy PitBike.

 

Łącznie w klubach PGE Ekstraligi ma się znajdować przynajmniej 17 adeptów. Aż 10 z nich to najmłodsi zawodnicy, mający bawić się i uczyć na pitbike’ach. Nie jest tajemnicą, że wielkim zwolennikiem oswajania przyszłych żużlowców z motocyklami w takiej formie jest Rafał Dobrucki. Coraz więcej zawodników, jak chociażby Patryk Dudek, korzysta z pitbike’ów podczas przedsezonowych przygotowań.

Mniejsze wymagania dotyczą klas 125cc i 250cc. W tych przypadkach Ekstraliga oczekuje, że kluby będą miał odpowiednio po 2 i 3 zawodników. Adepci jeżdżący na motocyklach o tych pojemnościach mają startować w indywidualnych mistrzostwach PGE Ekstraligi. Od sezonu 2023 ma zostać uruchomiony także Drużynowy Puchar Ekstraligi w formie drużyn dwuosobowych.

Pozostała piątka to naturalnie zawodnicy z klasy 500cc. Ci juniorzy walczą o miejsce w ekstraligowym składzie. Poza startami w lidze żużlowcy mają możliwość walki w Drużynowych Mistrzostwach Polski Juniorów, Indywidualnych Mistrzostw Polski Juniorów, Młodzieżowych Mistrzostwach Polski Par Klubowych, a także Srebrnym i Brązowym Kasku.

Oczywiście elementem wizji szkoleniowej PGE Ekstraligi jest także liga U24. Dokładny regulamin rozgrywek nie został jeszcze sprecyzowany, ale wiadomo, że w drużynie każdego klubu będzie musiało być minimum 8 zawodników do lat 24. Przynajmniej czterech z nich musi mieć polską licencję.

Charakterystyka wymagań co do liczby posiadanych przez klub Ekstraligi Żużlowej adeptów PitBike oraz zawodników w podziale na klasy pojemnościowe silników do motocykli:

1.Klasa PitBike – Ekstraliga – 10 adeptów w danym sezonie, począwszy od 2022,

2. Klasa 125cc – Ekstraliga – 2 adeptów w danym sezonie, począwszy od 2022,

3. Klasa 250cc – Ekstraliga – 3 adeptów w danym sezonie, począwszy od 2022,

4. Klasa „Ż” – Ekstraliga – 5 adeptów w danym sezonie, począwszy od 2022.