Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Sezon 2022 był pierwszym, w którym zmaganiami o indywidualne mistrzostwo świata zarządzała firma Discovery Sports Events. Podczas konferencji FIM przedstawiono liczby wykręcone w minionym sezonie przez cykl Grand Prix. Zaprezentowane zostały wyniki w mediach społecznościowych, a także ekwiwalent reklamowy.

 

W pierwszy sezonie nową stronę internetową cyklu wyświetlony 943 tysiące razy. Zgromadziła ona 205 tysięcy unikalnych użytkowników. Co ciekawe, największe grono odbiorców wcale nie pochodziło z Polski. Pod tym względem najliczniejsi byli Brytyjczycy. Stronę cyklu chętnie odwiedzali też Duńczycy, Szwedzi oraz Australijczycy.

Oficjalne profile w mediach społecznościowych również zgromadziły wielu fanów. Materiały wideo obejrzano 86,6 miliona razy. Zgarnęły one 134,5 miliona reakcji. Z kolei na plastformach Eurosportu nagrania zanotowały 14,5 miliona odtworzeni oraz 41,7 miliona reakcji.

Bardzo ważnym aspektem dla potencjalnych reklamodawców jest wartość ekwiwalentu reklamowego. Poprzez ten wskaźnik często ocenia się prace marketingowców. W przypadku Speedway Grand Prix wynosi on 561 milionów euro.

Przypomnijmy, że Discovery na miejscu promotora cyklu zastąpiło BSI. Umowa obowiązuje w latach 2022-2031. Głównym celem firmy jest rozpowszechnienie żużla w kolejnych krajach. Priorytetem jest chociażby zorganizowanie rundy w Australii czy Stanach Zjednoczonych.

CZYTAJ TAKŻE:

Żużel. Łukasz Borowiak: To nie jest dobry czas, żeby wydawać pieniądze na inwestycje, które mogą poczekać – PoBandzie – Portal Sportowy (po-bandzie.com.pl)

Żużel. Czy klub będzie miał problem przez korzystanie z nazwy? „Celem spółki nie jest uniemożliwienie funkcjonowania” – PoBandzie – Portal Sportowy (po-bandzie.com.pl)