Bartosz Zmarzlik fot. Jakub Soboczyński
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Trzeci w historii polski mistrz świata na żużlu, Bartosz Zmarzlik niebawem może zyskać dużego partnera biznesowego.

Złoto wywalczone w Grand Prix w sezonie 2019 oraz miano Sportowca Roku 2019 sprawiły, że wychowanek gorzowskiego klubu zyskał na popularności, a co za tym idzie wzrosła jego wartość marketingowa, która szacowana jest na kilkanaście milionów złotych.

Na popularności „F16”zyska nie tylko sam zawodnik, ale również jego klub – Stal Gorzów oraz cała dyscyplina.

Włodarze gorzowskiego klubu nie ukrywają, że zamierzają wykorzystać „pięć minut” speedwaya w Polsce, a sukces Bartosza Zmarzlika ma pomóc w pozyskiwaniu sponsorów. – Cały czas kontynuujemy plan wzmocnienia drużyny z punktu widzenia wizerunkowego i marketingowego, dlatego pochylamy się nad tym, żeby wykorzystać ten ważny moment w speedwayu w Polsce i rozwijać tę dyscyplinę. Umowy partnerskie, które mamy z Poznaniem, sukces Bartka Zmarzlika powinny pomóc w pozyskiwaniu dużych sponsorów – mówił Marek Grzyb.

Dowodem na to, że „efekt Zmarzlika” działa, jest choćby fakt dołączenia w styczniu do Stali Gorzów dużego sponsora – firmy MAN Polska. Jak zapewnia sternik nadwarciańskiego klubu, to nie ostatnie umowy sponsorskie. – Mamy bardzo efektywne rozmowy z innymi dużymi sponsorami, o których niedługo będziemy komunikować – powiedział prezes.

W gronie potencjalnych partnerów mistrza świata jest koncert paliwowy PKN Orlen, który prowadzi rozmowy z zawodnikiem.

– Sporty motorowe, w tym żużel, od wielu lat pozostają w kręgu naszych ścisłych zainteresowań. Doceniamy sukcesy Bartosza Zmarzlika, które osiąga na krajowych i międzynarodowych torach. Indywidualne wsparcie obecnego mistrza świata wpisywałoby się więc w naszą strategię sponsoringu sportowego. Wszystkie oferty w tym zakresie analizujemy bardzo dokładnie nie tylko pod kątem korzyści wizerunkowych, ale przede wszystkim biznesowych. O ewentualnym nawiązaniu współpracy z żużlowcem, jeśli doszłoby do niej, poinformujemy szeroko – komunikat takiej treści otrzymaliśmy od PKN Orlen.

PKN Orlen w sezonie 2019 był sponsorem żużlowej reprezentacji Polski, jest zatem duże prawdopodobieństwo, że trwające rozmowy przyniosą sukces i polski koncern paliwowo-energetyczny dołączy do mistrza świata w jeździe na żużlu.

DOROTA WALDMANN