Agostina Gerhard

Niewykluczone, że już niedługo powstanie w Polsce coś na wzór szkoły żużlowej dla mechaników. Z pomysłem takim nosi się Agostina Gerhard – dyrektor zarządzający Gerhard Engines. Polskim partnerem przedsięwzięcia miałby zostać Mirosław Dudek. 

– Nie ukrywam, że podczas naszego ostatniego pobytu w Polsce rozmawialiśmy z polskimi mechanikami, działaczami i trenerami o problemach tego sportu. Nie ma, niestety, co ukrywać, że jednym z tych problemów jest brak dobrych mechaników u żużlowców. Czasy się zmieniają. Coraz mniej zawodników pracuje przy sprzęcie, a przyznam, że nie zawsze doskonale się na nim znają teamowi mechanicy. Nie będę wymieniała nazwisk, ale towarzyszyłam jednemu teamowi i zauważyłam, że mechanicy nie potrafią tego wszystkiego, co potrafić powinni. Mechanicy zarabiają mniej niż kiedyś, dużo czasu spędzają poza domem i po prostu znajdują lepsze zajęcie – mówi nam Agostina Gerhard. 

Jeden z pomysłów córki Marcela Gerharda (były zawodnik, tuner, twórca silnika GTR – red.) to założenie szkoły, w której mogliby się kształcić przyszli mechanicy żużlowców.

– Jest to pewien pomysł. Myślimy nad tym z tatą bardzo mocno i na pewno będziemy chcieli wcielić go w Polsce w życie. Pomoże nam Mirosław Dudek. Rozmawiamy z trenerami, działaczami, a nawet z jednym inżynierem uczelni wyższej, który miałby nauczać zagadnień technicznych. Chodzi głównie o to, aby mechaników bardziej przystosować do pracy w żużlu. Proszę tylko spojrzeć. W ten sposób pomożemy zawodnikom, bo będą mieli lepszych mechaników. Ci z kolei zdobędą ważną, dodatkową wiedzę. Tym samym podniesiemy poziom żużla. Im wyższy poziom mechaników, tym lepsze widowisko i bardziej profesjonalny wygląd tego sportu. Największym problemem są finanse. Liczymy jednak na to, że przy zamkniętym projekcie znajdziemy partnerów, którzy zrozumieją sens przedsięwzięcia i się w sprawę zaangażują. To są na razie plany, ale będziemy robili wszystko, aby wcielić je w życi – podsumowuje Agostina Gerhard. 

Już niedługo opublikujemy wywiad z Agostiną Gerhard, m.in. o jej pracy w Gerhard Engines.

ŁUKASZ MALAKA