PKN ORLEN rozszerza swoje zaangażowanie sponsoringowe o kolejną dyscyplinę. Koncern został sponsorem tytularnym popularnego cyklu zawodów esportowych w grę symulującą wyścigi Formuły 1. Rozgrywki organizowane przez Polską Ligę Esportową, obejmą dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich. Wirtualna rywalizacja to kolejny ważny element strategii sponsoringowej, która zakłada wzmocnienie rozpoznawalności i postrzegania marki ORLEN w poszczególnych grupach docelowych.
|
– PKN ORLEN to dzisiaj największy sponsor sportu w Polsce. Angażujemy się w takie dyscypliny motorsportu jak Formuła 1, rajdy, żużel czy F1H2O, a także siatkówkę, lekkoatletykę, piłkę nożną, piłkę ręczną i kolarstwo. Wspieramy 80 indywidualnych sportowców, 70 klubów sportowych, 6 związków i 2 komitety. Sponsoring to jedno z kluczowych narzędzi, które wspiera nasz biznes i buduje rozpoznawalność marki. Zaangażowanie w wirtualną odmianę motorsportu to okazja na dotarcie do nowej grupy odbiorców – mówi Agata Pniewska, Dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów PKN ORLEN.
Simracing to wirtualne wyścigi bolidów lub samochodów. Polska Liga Esportowa ma na swoim koncie już kilka sezonów Formuły 1. Teraz powracają w nowej odsłonie. PLE.GG ORLEN F1 Cup obejmie dwa sezony startowe, po 12 wyścigów w każdym z nich. Bezpośrednie zaproszenie do rywalizacji dostanie dziesięciu czołowych polskich kierowców simracingowych. Stawkę uzupełnią najbardziej utalentowani kierowcy-amatorzy. Początek rywalizacji zaplanowano na 10 czerwca. Pierwszy sezon potrwa do 29 lipca. Rywalizacja kierowców będzie transmitowana w kanałach własnych PLE.GG – na Twitch i YouTube.
– Niezmiernie cieszę się z zaufania, jakim obdarzył nas PKN ORLEN. Nawiązanie współpracy z tak dużym partnerem podkreśla, że jako firma i branża zmierzamy w dobrym kierunku. Simracing to naturalne połączenie sportu i esportu. W oparciu o popularyzację wyścigów Formuły 1 coraz więcej kierowców-amatorów decyduje się spróbować swoich sił na wirtualnych torach – mówi Paweł Kowalczyk, Prezes Polskiej Ligi Esportowej. Od kilku lat można zaobserwować rosnącą popularność esportu. Według raportu „Let’s Play! – The European esports market” 52% Polaków przynajmniej raz oglądało rozgrywki esportowe. Jak wskazują dane Ministerstwa Rozwoju oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, zawarte w „The Game industry of Poland – Report 2020”, w Polsce już w 2020 roku grało ponad 16 milionów użytkowników, wartość rynku esportu sięgała 43 mln zł, a branża zatrudniała blisko 10 tys. pracowników. Polska Liga Esportowa to czołowy polski organizator rozgrywek esportowych, zajmujący się profesjonalizacją rynku. PLE od kilku lat umacnia swoją pozycję rynkową, wchodząc w silne partnerstwa i wzmacniając sieć sponsoringową. Celem Polskiej Ligi Esportowej jest wspieranie drużyn, dzielenie się swoim know-how oraz promocja esportu. Pod patronatem PLE występują czołowe polskie drużyny esportowe w zmaganiach CS:GO, VALORANT, FIFA i grach simracingowych. |
Żużel. Wojdyło kierował się dwiema sprawami. „Postawiłem na płynność finansową. Orzeł jest wypłacalny”
Żużel. Piękny gest Macieja Janowskiego. Lider Sparty odwiedził chore dzieci
Żużel. Szczere wyznanie juniora Włókniarza. Oficjalnie zakończył karierę!
Żużel. Rozpoczynamy „Żużlową Paczkę 2024”. Wylicytujcie plastrony, możliwość udziału w treningach żużlowych i wiele więcej!
Żużel. Mikołaje na motorach w Gdańsku! Wśród nich młody zawodnik Wybrzeża
Żużel. Vaculik mówi o sytuacji Stali. Chce dalej jeździć w Gorzowie!