Światowa Federacja Motocyklowa (FIM) oficjalnie zawarła umowę z Eurosport Events. Firma należąca do grupy Discovery ma zająć się wydarzeniami sportowymi pod egidą FIM Speedway przez najbliższe 10 lat, począwszy od 2022 roku.
Eurosport Events wygrał przetarg na promotora sportu żużlowego o zasięgu globalnym. Wybór padł na firmę, której wieloletnie doświadczenie w promocji sportów motorowych na skalę międzynarodową, powinno pomóc w popularyzacji żużla na świecie. Głośno się bowiem mówi, że cykl Grand Prix może „wyjść” poza Europę. Współpraca ma obejmować m.in. organizację cyklu Speedway Grand Prix (także jego rozszerzenia) oraz rozwinięcie międzynarodowej dystrybucji dyscypliny na platformach telewizyjnych i cyfrowych. Ma to pomóc w dotarciu na nowe rynki, a co za tym idzie – podniesieniem oglądalności i popularności żużla na świecie.
– Discovery i Eurosport Events zdobyły poparcie zarządu za innowacyjną propozycję w zakresie promocji sportu i relacji telewizyjnych. FIM z przyjemnością rozpocznie współpracę z nowym promotorem, który ma doświadczenie, bo zajmuje się cyklem FIM Endurance World Championship od 2015 roku. Nowy obszar współpracy zapewni zawodom żużlowej Grand Prix większy zasięg medialny dzięki platformom Eurosportu i kluczowym nadawcom zewnętrznym – powiedział Jorge Viegas, prezydent FIM. – Dziękujemy firmom BSI i One Sport, które wniosły znaczący wkład w rozwój cyklu Grand Prix w ciągu ostatnich dwunastu lat – dodał.
– Eurosport Events ma wybitne osiągnięcia w budowaniu i promowaniu wydarzeń sportowych, a także, jako część globalnej sieci Discovery, ogromne możliwości w rozwijaniu sportu i powiększaniu widowni. Mamy zaszczyt pogłębić nasze relacje z FIM, dzięki czemu zyskujemy możliwość rozwijania jednego z najbardziej atrakcyjnych i ekscytujących sportów motorowych na świecie. Żużel już teraz może się poszczycić pełną pasji i niezwykle zaangażowaną społecznością fanów na wielu z kluczowych dla nas rynków – podkreślił Andrew Georgiou, szef Eurosportu i praw sportowych.
– Oprócz naszego globalnego zasięgu medialnego, który był atutem podczas procesu przetargowego, zaproponowaliśmy FIM kompleksowe podejście do rozwoju dyscypliny – od mistrzostw świata juniorów, po Speedway GP i Speedway of Nations. Żużel jest jednym z nielicznych sportów motorowych organizowanych na stadionach w obecności tysięcy kibiców – podsumował François Ribeiro, szef Eurosport Events.
Sezon 2021 będzie ostatnim, w którym „władanie” nad cyklem Grand Prix będzie miała firma BSI. Wstępny terminarz zakłada turnieje w Warszawie, Wrocławiu, Cardiff, Vojens i Teterow.
„Głośno się bowiem mówi, że cykl Grand Prix może “wyjść” poza Europę.”
Z tego co pamiętam to o tym, że cykl może wyjść poza Europę mówi się już od 1995 r. Można by jak Siara w „Kiler-ów 2-óch” powiedzieć „Taki plan to ja mam zawsze.”https://www.youtube.com/watch?v=wDhifelpwps&t=1696s
No cóż. Gorzej niż BSI chyba być nie może. Jeżeli nie zapomną, że to sport w korzeniach drużynowy to zmiany powinny być na plus. Niestety, co do zasady pieczę przejmują nad turniejami indywidualnymi (SoN to parodia drużynowych zawodów), i tu może pojawić się problem dla sportu co do zasady. FIM oczywiście będzie zadowolone tak czy inaczej. Prawdziwy problem pojawi się, gdy znikną na świecie wszystkie kuźnię talentów. Tych co roku coraz mniej.
Żużel. Kończyłby dziś 45 lat. W Hastings zadzwonił telefon…
Żużel. Zszedł na najniższy szczebel i to się opłaciło. Chciałby wrócić do Gdańska jako lider
Żużel. Co ze zdrowiem Buczkowskiego? Bajerski mówi o gotowości na Orła
Żużel. Pawlicki nie jest zadowolony po GKM-ie. „Mogliśmy wygrać wyżej”
Żużel. Niskie temperatury dały się we znaki żużlowcom. „Na szczęście miałem farelkę, którą wstawiłem sobie do boksu”
Żużel. Przed meczem zorganizowano mu helikopter. Zawody odjechał bez zdobyczy punktowej