fot. Jędrzej Zawierucha
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp

Składy polskich klubów na sezon 2020 dalej są wielką niewiadomą. Mimo tego, że część zespołów dogadała się już z zagranicznymi zawodnikami, to wciąż nie jest pewne czy dostaną oni zgodę swoich federacji na starty w polskich rozgrywkach. Bardzo prawdopodobne, że w walce o Drużynowe Mistrzostwo Polski nie wezmą udziału Duńczycy.

Jak informowaliśmy wcześniej, Polski Związek Motorowy wprowadził restrykcyjne przepisy do Regulaminu Przynależności Klubowej 2020. Zawodnicy do wszystkich wymaganych dokumentów muszą teraz dołożyć aktualną zgodę macierzystej federacji na starty w lidze polskiej oraz oświadczenie o braku kontraktu na starty w rozgrywkach ligowych w Wielkiej Brytanii, Szwecji i Danii. Stare zgody są z jednej strony obowiązujące, ale w każdej chwili można je wycofać. Zatem niewykluczone, że każdy duński żużlowiec, podpisując aneks do umowy, będzie musiał ponownie dostać zezwolenie macierzystej federacji.

Z naszych informacji wynika, że Duńczycy są bardzo zdeterminowani do tego, aby Metal Speedway League odbyła się w sezonie 2020. Przedstawiciele federacji DMU, w trosce o dobro swoich ligi, nie chcą więc zezwolić, by ich żużlowcy zostali skoszarowani w Polsce na kilka miesięcy. Udział duńskich zawodników w polskich rozgrywkach znacznie uszczupliłby składy MSL.

Wygląda więc na to, że władze oraz kluby polskich rozgrywek muszą liczyć na ustąpienie koronawirusa bądź na to, że liga duńska nie wystartuje. W przeciwnym wypadku będzie olbrzymi problem ze sprowadzeniem Duńczyków do Polski.

Lista Duńczyków zakontraktowanych do polskich rozgrywek w listopadzie:

Leon Madsen (Eltrox Włókniarz Częstochowa)

Michael Jepsen Jensen (Falubaz Zielona Góra)

Jonas Jeppesen (Falubaz Zielona Góra)

Kenneth Bjerre (MRGARDEN GKM Grudziądz)

Nicki Pedersen (MRGARDEN GKM Grudziądz)

Mikkel Michelsen (Speed Car Motor Lublin)

Marcus Birkemose (Moje Bermudy Stal Gorzów)

Niels Kristian Iversen (Moje Bermudy Stal Gorzów)

Anders Thomsen (Moje Bermudy Stal Gorzów)

Matias Nielsen (eWinner Apator Toruń)

Nicolai Klindt (Arged Malesa TŻ Ostrovia Ostrów Wielkopolski)

Nick Agertoft (Car Gwarant Start Gniezno)

Frederik Jakobsen (Car Gwarant Start Gniezno)

Mikkel Bech (Zdunek Wybrzeże Gdańsk)

Peter Kildemand (Zdunek Wybrzeże Gdańsk)

Rasmus Jensen (Zdunek Wybrzeże Gdańsk)

Hans Andersen (Orzeł Łódź)

Tim Soerensen (Orzeł Łódź)

Andreas Lyager (Abramczyk Polonia Bydgoszcz)

Nicklas Porsing (SpecHouse PSŻ Poznań)

Jason Joergesen (SpecHouse PSŻ Poznań)

Rene Bach (OK Bedmet Kolejarz Opole)

Mads Hansen (OK Bedmet Kolejarz Opole)

Bjarne Pedersen (OK Bedmet Kolejarz Opole)

Jonas Seifert-Salk (OK Bedmet Kolejarz Opole)

Emil Breum (Wolfe Wittstock)

Marius Nielsen (Wolfe Wittstock)

Kenneth Hansen (Rzeszowskie Towarzystwo Żużlowe)

Patrick Hansen (Rzeszowskie Towarzystwo Żużlowe)

27 komentarzy on Duńska federacja nie wyrazi zgody na skoszarowanie swoich zawodników w Polsce
    Staleczka
    1 May 2020
     9:12am

    Jestem ciekaw reakcji zawodników. Co im federacja zaproponuje? Przecież to dopiero będzie bieda. Może sie to skończyć ubieganiem się o paszporty innych krajów.
    Włosi i Austryjacy już mogą zacierać ręce.

    Miki
    1 May 2020
     10:34am

    Krzyżyk na drogę, w końcu w duńskiej lidze są tak niebotyczne pieniądze, że dla tych zawodników żadna to strata – wizerukowo-finansowa.

      Nίghtmare
      1 May 2020
       10:51am

      Są ludzie którzy czasem podchodzą do tego inaczej, mają jakieś inne ambicje i aspiracje?
      Czy nigdy nie przyszło ci do głowy, że pieniądze to nie wszystko?
      A strata jednak będzie, dla nas kibiców i wcale nie należy mieć pretensji do Duńskich władz żużlowych.

    Nίghtmare
    1 May 2020
     10:45am

    Wcale się nie dziwię Duńczykom. Można rzec „jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie”.
    Zarządzenia o skoszarowaniu zagranicznych zawodników w Polsce jest przesadą. A może należy całe drużyny, łącznie z mechanikami, trenerami i działaczami zamknąć w jednym zamkniętym ośrodku i przewozić autokarami na mecze?
    Federacje żużlowe powinny dążyć do umożliwienia swobodnego przemieszczania się sportowców, oczywiście z zachowaniem daleko idącej ostrożności sanitarnej a nie zamknąć ich w jakichś enklawach.
    Musimy zdać sobie sprawę, pomimo że polska liga jest najmocniejsza na świecie to nie oznacza, że jesteśmy pępkiem świata. Trzeba się zastanowić, czy tak jak dla Polaka najważniejsza jest jazda u siebie w kraju, to czy dla Duńczyka nie jest najważniejsza jednak jazda w Danii, nawet jeśli zarabia tam mniej. Troszkę mniej tej naszej narodowej megalomanii i jak już napisałem, nie jesteśmy pępkiem świata.

      Gkm Grudziądz
      1 May 2020
       2:13pm

      Zgadzam się z Tobą w 100% i nie przez pryzmat olbrzymich problemów mojego ukochanego GKM-u dlaczego rząd chcąc ratować gospodarkę likwiduje kwarantannę dla Polaków mieszkających przy granicy polsko-niemieckiej a pracujących w Niemczech a nie może zrobić ustępstw dla zawodników którzy są profesjonalistami pisałem już dziś o tym że moim zadaniem wystarczy aby dany zawodnik przeszedł obowiązkowy test i 3 dniowa kwarantannę

        STAN
        1 May 2020
         5:56pm

        W innym miejscu ci odpowiadałem. W miastach przygranicznych żyją w jednym mieście przedzielonym po wojnie. Niektórzy do pracy po drugiej stronie granicy mają 200-300 metrów, o wiele mniej jak ty w Grudziądzu. To tak jak by ci nie wolno było przekroczyć w Grudziądzu mostu na Wiśle. Sportowców obowiązują takie same przepisy jak innych obywateli i dobrze, bo wszyscy mogą sprowadzić takie same zagrożenie. Nie żużel jest w tej chwili „pępkiem” Świata.

      Pablo Sarachman
      1 May 2020
       5:03pm

      Piszesz o „megalomanii” a sam prezentujesz postawę podnóżka. Zasady są proste. Chcesz jeździć w tej lidze i zarabiać najwięcej na świecie? Coś za coś. Niestety, musisz spełnić nasze warunki bo MY PŁACIMY i my wymagamy. Ile to takich znów zawodników za granicą, że liga w trybie AWARYJNYM bez nich nie pojedzie.
      Niech jeżdżą u siebie i promują żużel na trawiastych wałach przy 50 osobach z piwem.
      Za rok, dwa sami wrócą.

    Łukasz UT
    1 May 2020
     1:05pm

    bardzo dobrze Duńczycy tak trzymać w Szwecji mecze z kibicami bo koronoświrus to blef kiedy to ludzie zrozumieja u nas dalej zakaz wszelakich imprez i chodzenie w maskach tylko po co hahaha

      Lucky Luke
      1 May 2020
       2:02pm

      Wirusolog się znalazł…

        Łukasz UT
        1 May 2020
         3:32pm

        używam mózgu nie jak 90% polaków co dało się zrobić w balona,reszta wystarczy poczytać normalnych lekarzy nie tych skorumpowanych.

          Voy
          1 May 2020
           4:16pm

          Tych 2500 zmarłych w Szwecji też dało się skorumpować?

            Xing
            1 May 2020
             4:37pm

            Około 1000 Szwedów umiera codziennie na jakieś choroby. Więc to 2500 tysiąca nie jest jakimś wynikiem zważywszy, ze mają wszystko pootwierane. W Polsce codziennie umiera 3000 osób na samego raka. A sercowcy naczyniowcy wypadkowcy samobójcy itd.

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     2:22pm

    Co będzie jak żadna federacja nie wyrazi zgody na takie warunki wtedy okaże się że w EL poza Polakami i nielicznymi zawodnikami mieszkającymi na stałe będzie problem stworzyć skład wyjątkiem może być Unia Leszno i Lublin w pozostałych klubach słabo to widzę może gkm sklepie jakiś skład gdyż Rosjanie reprezentujący nasze barwny mieszkają w Polsce ale muszą jeszcze zgodzić się na warunki klubu co jak na chwile obecną jest niewiadomą

    GregTarnów
    1 May 2020
     3:15pm

    Żadna federacja się na to nie zgodzi.Jak można kogoś trzymać siłą w obcym kraju przez
    ponad pół roku.

    kibicu z Gdańska
    1 May 2020
     4:29pm

    Poczekajcie, jeśli inne federacje nie wyrażą zgody na skoszarowanie swoich zawodników tylko w jednej, np. polskiej lidze a przy tym nie będą im ograniczać startu w innych niezamykanych, „niezamordystycznych” ligach to raz, że wielu zawodników wybierze takie wyjście żeby zarabiać porównywalnie jak w Polsce i być w wysokiej formie; dwa-może nastąpić w pewnej chwili deficyt zawodników średniej klasy, a jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to również dobrzy polscy zawodnicy będą się zastanawiać nad takim wyborem..Polska liga dlatego jest najlepsza, bo zawodnicy dotychczas mogli tu dobrze zarabiać nie ograniczając się do jednej ligi; teraz zamordyzm, uwiązanie łąńcuchem może nam wyrządzić więcej szkody niż pożytku bo obniży poziom sportowy…A wtedy najlepsi płatnicy w dobie COVID-19 czyli telewizja już nie będą tak chętni do płacenia takich pieniędzy…Leczenie chorej, złamanej nogi nie powinno się odbywać poprzez jej obcinanie..

    kibicu z Gdańska
    1 May 2020
     4:34pm

    A mam pytanie – czy wyjazd żużlowców na zawody GP poza Polskę też będzie traktowany jako pobyt za granicą i po powrocie do kraju obowiązkowa 14-dniowa kwarantanna – czy wtedy nasi uczestnicy i obcokrajowcy startujący w naszej, jedynej lidze będą czekać przez dwa tygodnie na możliwość udziału w zawodach?

      Nίghtmare
      1 May 2020
       6:05pm

      Jest pomysł 4 turnieje GP tylko w Polsce, wg. mnie brzmi to jak żart, jak by miało to wyglądać, przy kwarantannie i skoszarowaniu?

    Xing
    1 May 2020
     4:39pm

    Co zrobi Michelsen? Mieszka w Polsce …..wypnie się na federacje?

      Nίghtmare
      1 May 2020
       6:09pm

      Tu macie problem w Koziołkowie z Michelsenem. Jeśli ma podpisane kontrakty w Danii to jest objęty umową ze swoją rodzimą federacją żużlową, która nie zezwala zawodnikom na jazdę w Polskiej EL żużlowej. Jeśli nie ma, to może robić co chce. Sam powinieneś wiedzieć lepiej w jakich ligach jeździ wasz zawodnik.

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     4:40pm

    Według mnie wszystko się wtedy zmieni rząd zlikwiduje kwarantannę bo już 90% społeczeństwa według nich przejdzie tą grypę bezobjawowo 🙂

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     10:14pm

    A w tym przypadku nie jest ważne czy reprezentuje swój Kraj w zawodach ? Pytam bo nie mam pewności co do tej kwestii moim zadaniem jeśli jest w reprezentacji Danii to federacja może również zabronić startów

Skomentuj

27 komentarzy on Duńska federacja nie wyrazi zgody na skoszarowanie swoich zawodników w Polsce
    Staleczka
    1 May 2020
     9:12am

    Jestem ciekaw reakcji zawodników. Co im federacja zaproponuje? Przecież to dopiero będzie bieda. Może sie to skończyć ubieganiem się o paszporty innych krajów.
    Włosi i Austryjacy już mogą zacierać ręce.

    Miki
    1 May 2020
     10:34am

    Krzyżyk na drogę, w końcu w duńskiej lidze są tak niebotyczne pieniądze, że dla tych zawodników żadna to strata – wizerukowo-finansowa.

      Nίghtmare
      1 May 2020
       10:51am

      Są ludzie którzy czasem podchodzą do tego inaczej, mają jakieś inne ambicje i aspiracje?
      Czy nigdy nie przyszło ci do głowy, że pieniądze to nie wszystko?
      A strata jednak będzie, dla nas kibiców i wcale nie należy mieć pretensji do Duńskich władz żużlowych.

    Nίghtmare
    1 May 2020
     10:45am

    Wcale się nie dziwię Duńczykom. Można rzec „jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie”.
    Zarządzenia o skoszarowaniu zagranicznych zawodników w Polsce jest przesadą. A może należy całe drużyny, łącznie z mechanikami, trenerami i działaczami zamknąć w jednym zamkniętym ośrodku i przewozić autokarami na mecze?
    Federacje żużlowe powinny dążyć do umożliwienia swobodnego przemieszczania się sportowców, oczywiście z zachowaniem daleko idącej ostrożności sanitarnej a nie zamknąć ich w jakichś enklawach.
    Musimy zdać sobie sprawę, pomimo że polska liga jest najmocniejsza na świecie to nie oznacza, że jesteśmy pępkiem świata. Trzeba się zastanowić, czy tak jak dla Polaka najważniejsza jest jazda u siebie w kraju, to czy dla Duńczyka nie jest najważniejsza jednak jazda w Danii, nawet jeśli zarabia tam mniej. Troszkę mniej tej naszej narodowej megalomanii i jak już napisałem, nie jesteśmy pępkiem świata.

      Gkm Grudziądz
      1 May 2020
       2:13pm

      Zgadzam się z Tobą w 100% i nie przez pryzmat olbrzymich problemów mojego ukochanego GKM-u dlaczego rząd chcąc ratować gospodarkę likwiduje kwarantannę dla Polaków mieszkających przy granicy polsko-niemieckiej a pracujących w Niemczech a nie może zrobić ustępstw dla zawodników którzy są profesjonalistami pisałem już dziś o tym że moim zadaniem wystarczy aby dany zawodnik przeszedł obowiązkowy test i 3 dniowa kwarantannę

        STAN
        1 May 2020
         5:56pm

        W innym miejscu ci odpowiadałem. W miastach przygranicznych żyją w jednym mieście przedzielonym po wojnie. Niektórzy do pracy po drugiej stronie granicy mają 200-300 metrów, o wiele mniej jak ty w Grudziądzu. To tak jak by ci nie wolno było przekroczyć w Grudziądzu mostu na Wiśle. Sportowców obowiązują takie same przepisy jak innych obywateli i dobrze, bo wszyscy mogą sprowadzić takie same zagrożenie. Nie żużel jest w tej chwili „pępkiem” Świata.

      Pablo Sarachman
      1 May 2020
       5:03pm

      Piszesz o „megalomanii” a sam prezentujesz postawę podnóżka. Zasady są proste. Chcesz jeździć w tej lidze i zarabiać najwięcej na świecie? Coś za coś. Niestety, musisz spełnić nasze warunki bo MY PŁACIMY i my wymagamy. Ile to takich znów zawodników za granicą, że liga w trybie AWARYJNYM bez nich nie pojedzie.
      Niech jeżdżą u siebie i promują żużel na trawiastych wałach przy 50 osobach z piwem.
      Za rok, dwa sami wrócą.

    Łukasz UT
    1 May 2020
     1:05pm

    bardzo dobrze Duńczycy tak trzymać w Szwecji mecze z kibicami bo koronoświrus to blef kiedy to ludzie zrozumieja u nas dalej zakaz wszelakich imprez i chodzenie w maskach tylko po co hahaha

      Lucky Luke
      1 May 2020
       2:02pm

      Wirusolog się znalazł…

        Łukasz UT
        1 May 2020
         3:32pm

        używam mózgu nie jak 90% polaków co dało się zrobić w balona,reszta wystarczy poczytać normalnych lekarzy nie tych skorumpowanych.

          Voy
          1 May 2020
           4:16pm

          Tych 2500 zmarłych w Szwecji też dało się skorumpować?

            Xing
            1 May 2020
             4:37pm

            Około 1000 Szwedów umiera codziennie na jakieś choroby. Więc to 2500 tysiąca nie jest jakimś wynikiem zważywszy, ze mają wszystko pootwierane. W Polsce codziennie umiera 3000 osób na samego raka. A sercowcy naczyniowcy wypadkowcy samobójcy itd.

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     2:22pm

    Co będzie jak żadna federacja nie wyrazi zgody na takie warunki wtedy okaże się że w EL poza Polakami i nielicznymi zawodnikami mieszkającymi na stałe będzie problem stworzyć skład wyjątkiem może być Unia Leszno i Lublin w pozostałych klubach słabo to widzę może gkm sklepie jakiś skład gdyż Rosjanie reprezentujący nasze barwny mieszkają w Polsce ale muszą jeszcze zgodzić się na warunki klubu co jak na chwile obecną jest niewiadomą

    GregTarnów
    1 May 2020
     3:15pm

    Żadna federacja się na to nie zgodzi.Jak można kogoś trzymać siłą w obcym kraju przez
    ponad pół roku.

    kibicu z Gdańska
    1 May 2020
     4:29pm

    Poczekajcie, jeśli inne federacje nie wyrażą zgody na skoszarowanie swoich zawodników tylko w jednej, np. polskiej lidze a przy tym nie będą im ograniczać startu w innych niezamykanych, „niezamordystycznych” ligach to raz, że wielu zawodników wybierze takie wyjście żeby zarabiać porównywalnie jak w Polsce i być w wysokiej formie; dwa-może nastąpić w pewnej chwili deficyt zawodników średniej klasy, a jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to również dobrzy polscy zawodnicy będą się zastanawiać nad takim wyborem..Polska liga dlatego jest najlepsza, bo zawodnicy dotychczas mogli tu dobrze zarabiać nie ograniczając się do jednej ligi; teraz zamordyzm, uwiązanie łąńcuchem może nam wyrządzić więcej szkody niż pożytku bo obniży poziom sportowy…A wtedy najlepsi płatnicy w dobie COVID-19 czyli telewizja już nie będą tak chętni do płacenia takich pieniędzy…Leczenie chorej, złamanej nogi nie powinno się odbywać poprzez jej obcinanie..

    kibicu z Gdańska
    1 May 2020
     4:34pm

    A mam pytanie – czy wyjazd żużlowców na zawody GP poza Polskę też będzie traktowany jako pobyt za granicą i po powrocie do kraju obowiązkowa 14-dniowa kwarantanna – czy wtedy nasi uczestnicy i obcokrajowcy startujący w naszej, jedynej lidze będą czekać przez dwa tygodnie na możliwość udziału w zawodach?

      Nίghtmare
      1 May 2020
       6:05pm

      Jest pomysł 4 turnieje GP tylko w Polsce, wg. mnie brzmi to jak żart, jak by miało to wyglądać, przy kwarantannie i skoszarowaniu?

    Xing
    1 May 2020
     4:39pm

    Co zrobi Michelsen? Mieszka w Polsce …..wypnie się na federacje?

      Nίghtmare
      1 May 2020
       6:09pm

      Tu macie problem w Koziołkowie z Michelsenem. Jeśli ma podpisane kontrakty w Danii to jest objęty umową ze swoją rodzimą federacją żużlową, która nie zezwala zawodnikom na jazdę w Polskiej EL żużlowej. Jeśli nie ma, to może robić co chce. Sam powinieneś wiedzieć lepiej w jakich ligach jeździ wasz zawodnik.

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     4:40pm

    Według mnie wszystko się wtedy zmieni rząd zlikwiduje kwarantannę bo już 90% społeczeństwa według nich przejdzie tą grypę bezobjawowo 🙂

    Gkm Grudziądz
    1 May 2020
     10:14pm

    A w tym przypadku nie jest ważne czy reprezentuje swój Kraj w zawodach ? Pytam bo nie mam pewności co do tej kwestii moim zadaniem jeśli jest w reprezentacji Danii to federacja może również zabronić startów

Skomentuj